Chantage op werk

JurecaBE
Berichten: 336
Juridisch actief: Nee

Re: Chantage op werk

#46 , 05 mar 2019 20:09

Twee onderwerpen samengevoegd en dus enkele antwoorden verwijderd die op gelijke vraag wezen.
JurecaBE
Moderator
J
JurecaBE moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#47 , 06 mar 2019 07:14

Verder is het zoals denlowie zegt dat de reden voor het ontslag om dringende reden ook niet langer dan 3 dagen voor het effectieve ontslag mag gebeurd zijn, en de reden moet u ook binnen de 3 dagen na uw ontslag meegedeeld worden (via bijvoorbeeld een aangetekend schrijven)
Niet helemaal juist.... De termijn voor ontslag om dringende reden is:

- Het ontlag om dringende reden moet volgen binnen de 3 dagen nadat de feiten die aan de grond liggen van dat ontslag ter kennis gekomen zijn van de werkgever.

P.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#48 , 06 mar 2019 09:16

Inderdaad, het is het moment waarop de werkgever de reden van ontslag te weten komt die telt, maar in dit geval zou dit hetzelfde moment moeten zijn (vraagsteller vermeld dat de reden de afgesprongen relatie tussen werkgever en werknemer zou zijn). Ik betwijfel ook sterk of dit reden genoeg is voor ontslag om dringende reden, trouwens.

Ik ben benieuwd hoe dit verder loopt, want voorlopig heeft de vraagsteller wel alle info gekregen die ze nodig heeft, denk ik...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”