Opzeg

Anneke 2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzeg

#1 , 01 mar 2019 01:27

Beste
Ben manager van een kapsalon en van 16/5/2018 in burn out met een ziekteuitkering( vanaf juni.) Nu ontving ik 2dagen later (18/5)mijn ontslag via aangetekend schrijven. Vreemde was dat ze een heel andere reden van ontslag gaven. Namelijk: gesteld gedrag tijdens het uitvoeren van de functie. Slechte samenwerking: problemen met en onder het personeel. En ze willen dat ik 5m opzeg presteer. Hiermee ging ik naar de vakbond. En na 7maanden trekken vertelde ze mij, ze niks konden doen voor mij. Ik er niet vanuit kan. Ik sowieso de 5m ga moeten presteren. Ook al zetten ze mij 1 of 2 dagen werken en 3 of 4 dagen economisch werkloos. Zodat het 2j duurt. Dat mag blijkbaar allemaal. Nu ik al bijna 10maanden probeer te herstellen. Helaas zonder succes met wat er boven mijn hoofd hangt. Vindt mijn dokter het gewoon geen optie om nog terug te gaan. En ikzelf zeker niet. Enkel het idee ik er ooit nog 1 voet moet binnen zetten haalt me weer helemaal ondersteboven. Nu vroeg mijn dokter wat er gebeurt wanneer ze een brief opstelt waarin ze duidelijk omschrijft ze mij onbekwaam vindt om deze opzeg te presteren wegens de burn out die ik opliep door hen. Niet goed genoeg herstel. Plus het groot risico ik sowieso herval door weer in dezelfde werksfeer te moeten werken.

Dank voor u antwoord
Mvg Anneke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2019 13:51

Je kan altijd een tegen opzeg doen wat een veel korter opzeg periode is.

Van als je ook maar 1 dag economisch werkloos bent kan je zonder opzeg het werk verlaten !
Maar in Beide gevallen heb je geen recht op werkloosheid vergoeding .
En ziek blijven daar komt ook ooit een einde aan, na 12 maanden krijg je dan een grote controle omdat je dan invalide word en het resultaat kan je wel raden .

En persoonlijk is mijn mening in deze sector, iemand 5 maanden betalen voor thuis te blijven , dit is ook soms niet aan de orde .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”