Op invaliditeit en ontslag na stopzetting bedrijf

Dales
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Op invaliditeit en ontslag na stopzetting bedrijf

#1 , 25 feb 2019 10:43

Beste , vraag. Ik ben door arbeidsongeval jaren terug op invaliditeit gekomen. Restproblemen enz. Ik sta nog steeds bij mijn werkgever ingeschreven. Jaarlijkse loonfiche .Nu gaan deze stoppen , ze hebben het paar werknemers nog over zijn , nu hun C4 gegeven . De werkgever stopt ermee . Gebouwen en grond worden verkocht en zaak overgelaten aan koper . Nu heb ik persoonlijk nog niks gekregen van briefwisseling . Maar ik wou weten hoe dit in elkaar zit. Heb er voorheen 20 jaar gewerkt . Laatste jaren op invaliditeit. Is er dan een opzeg of iets anders ? . Vergoeding en wat erna... Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 feb 2019 14:01

Ik veronderstel dat ze je vergeten verwittigen zijn want een overnemer zal geen interesse hebben om je op de loonlijst te houden. De problematiek rond de invaliditeitsuitkering ken ik niet echt maar krijg je dan geen uitkering via ziekenbond ipv via de werkgever?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2019 15:13

Ik veronderstel dat ze je vergeten verwittigen zijn want een overnemer zal geen interesse hebben om je op de loonlijst te houden. De problematiek rond de invaliditeitsuitkering ken ik niet echt maar krijg je dan geen uitkering via ziekenbond ipv via de werkgever?
Men kan niemand vooropzeg geven tijdens zijn ziekte, tenzij bij overmacht.
Art. 32. Behoudens de algemene wijzen waarop de verbintenissen te niet gaan, nemen de verbintenissen voortspruitende uit de door deze wet geregelde overeenkomsten een einde :
§ 5° door overmacht.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Dales
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 feb 2019 10:12

Dank voor de reactie. Mvg

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 feb 2019 14:27


Men kan niemand vooropzeg geven tijdens zijn ziekte,
kan perfect, enkel wordt de opzeggingstermijn geschorst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

jefke007
Berichten: 1812

#6 , 26 feb 2019 22:18

als je enkele jaren al werkonbekwaam bent, dan kost het je werkgever in princiepe geen eurocent om je nog in dienst te houden
Het eerste jaar wel omdat er dan gelijkstelling is voor voor vakantiegeld

Je in dienst houden tot je op pensioen bent , kan hem minder kosten dan je een opzeg te geven

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”