Ontslag vertellen bij sollicitatie

melissa2011
Topic Starter
Berichten: 8

Ontslag vertellen bij sollicitatie

#1 , 23 feb 2019 19:49

Hallo,

Vertellen jullie bij een sollicitatie dat je ontslagen bent door je huidige werkgever?
Ik ben momenteel in mijn 3 maanden opzeg op zoek naar een nieuwe functie?
Stel ik vind binnen die termijn een nieuwe baan, moet ik dan tegen nieuwe werkgever vertellen dat ik ontslagen ben?
Of indien men er achteraf naar vraagt informeren dat het gewoon een mismatch was en arbeidsovereenkomt gezamelijk is overeengekomen om stop te zetten?

Groeten,
Melissa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 23 feb 2019 19:59

Je kan best gewoon vertellen dat je ontslagen bent. Bekijk welke reden op je C4 stond. Meestal is die vaag genoeg om ook zo aan een nieuwe werkgever te vertellen zonder veel gedoe om meer uitleg. Als de nieuwe werkgever toch meer info vraagt, meld je gewoon dat je met de vorige werkgever akkoord was om niet in te gaan op interne zaken met derden.

melissa2011
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 23 feb 2019 20:04

Ik heb nog geen C4 ontvangen? Moet nog een opzegtermijn van 3 maanden uitdoen?Heb het nu momenteel bij een sollicitatie niet vermeld? Het ontslag was een mismatch zijn mijn huidige werkgever ook.. Kan dit kwaad als ik het verzwijg?

Reclame

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 feb 2019 05:06

Meestal is dit een vraag die zal vallen bij het overlopen van je cv. Je zou kunnen zeggen dat de toekomstvisie van je werkgever en jezelf niet meer op dezelfde lijn zat. Probeer zo min mogelijk verder op het onderwerp in te gaan en zeg niets negatiefs over de vorige werkgever.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”