Ontslag door werkgever indien ik vervangster opleid

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Ontslag door werkgever indien ik vervangster opleid

#1 , 05 feb 2019 20:48

Meer dan 6 maanden in dienst.
Ondertussen thuis met klachten van bore out/depressie.
Bore out komt door te weinig werk (alles te snel gedaan) en geen voldoening wegens overgekwalificeerd, werk te makkelijk.
Depressie van de 2 voorbije jaren die op allerlei vlakken zeer moeilijk waren.

Ik ben dus niet van plan om te blijven.
Werkgever gaf tijdens gesprek aan dat indien ik langer zou blijven om een vervangster te kunnen zoeken en op te leiden, zij mij zouden ontslaan zodat ik recht heb op uitkering. Wat de depressie betreft zal ik waarschijnlijk in behandeling moeten bij een psycholoog.

Kan ik dit aanvaarden? Ik zou het zeer graag willen want overweeg al een hele tijd om terug te gaan studeren voor een knelpuntberoep omdat ik niet meer gelukkig ben in de job die ik doe en al lang het gevoel heb de foute studiekeuze te hebben gemaakt.

Maar is dat dan geen vorm van fraude? Ik voldoe "te veel" voor de job. Geen voldoening en te snel werken lijken me nu niet direct gronden voor ontslag...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 feb 2019 09:08

Ja, dit is een vorm van fraude, maar het is schering en inslag. Het wordt dikwijls gezien als "een gunst van de werkgever naar de werknemer toe", maar het is en blijft een vorm van sociale fraude.

Ga je daar mee in de problemen komen? De kans is bijzonder klein. Het is voldoende dat de werkgever als motivering voor uw ontslag zet dat je niet meer gemotiveerd bent, en het is min of meer OK.

Maar op zich ben je dus "mentaal" niet geschikt voor de job. Mogelijk is ontslag om medische redenen (mentale gezondheid kan daar ook onder vallen), een "eerlijkere" optie?
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”