Op staande voet ontslagen

benca
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Op staande voet ontslagen

#1 , 27 jan 2019 20:15

Hallo,ik was te werkgesteld in de bouw p.124 van 1/07/2008 tot 14/01/20019 en op staande voet die dag ontslaan met een verbrekingsvergoeding van 28 dagen en 18 weken dus tot 17/06.Toen ik er begon te werken door de wekgever zelf opgebeld om bij hem komen te werken hadden we mondeling afgesproken dat ik 1 week in april verlof nam en 5 weken vanaf 1juli verlof. Dus verlofdagen,recup of onbetaald verlof was voor mij ok.Deze was met mijn vorige weknemer ook zo geregeld.De discussie is er geweest 14/01 dat hij opeens zij dat alle verloven werden ingetrokken ,geen overuren mochten gemaakt worden en dat ik en mijn collega mij moesten houden aan het wettelijk verlof natuurlijk was ik volledig van slag en mijn heel leven stond op zijn kop en mijn boekingen dan vroeg ik,die moet je allemaal maar annuleren zei hij.Toen zei hij hier ben je toch niet mee tevreden dus het gevolg.....
Nu zit ik met een probleem verlof paasvakantie is nu geen probleem omdat ik uitbetaald wordt,maar de boeking van 1Juni 5 weken opvolgend is wel een probleem omdat mijn opzeg stopt op 17/6 en normaal ik vertrok op 1/7 kan u mij vertellen hoe ik dat opgelost krijg met eventueel rva of vdab i.v.m. mijn verlof.Dat ik iets minder verdien in die periode is geen probleem.
Vriendelijke groete
Ps de firma draaide niet goed meer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2019 21:05

Je krijgt in mei je verlofgeld voor dit jaar op basis van je werk in 2018.

Je kan dit verlof dan opnemen op die datum, en dit melden aan je vakbond of aan de RVA, dan ga je voor die dagen GEEN werklozensteun trekken, maar je heeft toch je verlof geld ervoor..om verlof te nemen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 jan 2019 22:48

mijn opzeg stopt op 17/6 en normaal ik vertrok op 1/7 kan u mij vertellen hoe ik dat opgelost krijg met eventueel rva of vdab i.v.m. mijn verlof.
Inschrijven als werkzoekende bij VDAB kan je nu al

Je kan ook je vakantiedagen opnemen terwijl je aan den dop staat
Tegenwoordig gaat dat elektronisch, je vult je "stempelkaart" in via de computer ...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”