interim weekcontract niet verlengen

wisco
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

interim weekcontract niet verlengen

#1 , 27 jan 2019 12:45

ik ben op 18 januari beginnen werken als interim. dat was toen een contract voor 1 dag omdat het een vrijdag was. vorige week heb ik gans de week gewerkt met een weekcontract. ik heb nu 2 nieuwe contracten gekregen via mail. 1 tem donderdag 31 januari en 1 voor enkel de vrijdag 1 februari. dit heeft waarschijnlijk te maken met een nieuwe maand?

in ieder geval wil ik eigenljk niet meer terug gaan. was vrijdag al aan het twijfelen maar omdat ik nog geen nieuwe aanbiedingen had, dacht ik gewoon er nog een week bij te doen. maar vrijdag na het werk kreeg ik telefoon voor een sollicitatie gesprek. heb dit toen laten vastleggen voor morgen om 17u, zodat ik rechtstreeks van mijn interim werk naar het gesprek kan gaan.

maar als ik die contracten teken , lig ik weer vast voor een week. en mijn proefperiode was vorige week, dus ik kan dit niet meer zomaar opzeggen denk ik? ik heb die huidige contracten nog niet getekend. kan ik dan morgen gewoon wegblijven (moet normaal beginnen om 7u30) en morgenvroeg vanaf 8u30 interim bellen en daarna werkgever (is klein bedrijf en ploegbaas zit niet op kantoor voor 9u net als de andere eigenaars.)

in principe is dit toch geen contractbreuk aangezien ik niks getekend heb. of is er zoiets als ne opzegtermijn om als interim aan te geven dat men geen nieuw contract meer tekent? ik had daar trouwens gesolliciteerd zonder interim. zij hebben mij achteraf naar interim gestuurd. was blijkbaar beter koop? ik weet niet in hoeverre dit voor mij verschil uitmaakt in verband met dit alles? interim is toch interim zeker?

heb geen zin om nog een week tegen mijn zin daar te moeten werken (totaal geen structuur en planning, iedereen doet daar maar wat en ik heb mij vrijdag zelfs verveeld) als ik morgenavond misschien al een positief gesprek heb.probleem is dat ik met een lening zit en het mij niet kan permiteren dat ik geen uitkering ga krijgen als dit op 1 of andere manier toch contractbreuk is. ik had beter vrijdag direkt gezegd dat ik niet meer kwam, maar dat is nu te laat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2019 17:31

Als je niet gaat kan je geschorst worden van de RVA !

Dit aanzien ze als werkweigering en als zelf je ontslag geven
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sianna
Berichten: 156

#3 , 27 jan 2019 19:19

Kans dat RVA daarop uitkomt is klein (spreek uit ervaring). Langs de andere kant: waarom op 1 paard wedden? Ga werken, ga achteraf naar dat sollicitatiegesprek. De kans dat je dezelfde avond al een antwoord gaat krijgen, positief of negatief, is klein. Ondertussen ben je wél aan het werk en verdien je, hopelijk, meer dan je uitkering.

Reclame

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jan 2019 19:21

Kans dat RVA daarop uitkomt is klein (spreek uit ervaring).
Als die werkgever of interim dit meld aan de RVA, via een gewone mail heeft men al prijs !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”