Interimcontract

Jumpie
Topic Starter
Berichten: 39

Interimcontract

#1 , 11 jan 2019 23:12

Ik heb het volgende meegemaakt.

Begin december 2018 had ik een sollicitatiegesprek gehad met een positief antwoord om te mogen starten. Mijn begin datum was dan ook gepland op 7 januari, omdat de manager in kwestie dit beter vond. Dus betekende dit voor mij nog een maand uitkering, dus in de hoop op een vaste job heb ik dit aanvaard en dus gewacht. Ik kreeg dus een interim periode van 120 werkdagen ofwel zo'n 6 maanden. Er zou een interne opleiding worden voorzien. Nu ben ik dus deze week daar beginnen te werken volle goede moed en gemotiveerd natuurlijk. Nu op vrijdag juist op het einde van de shift riep de manager zich bij mij met de mededeling dat ik niet goed in het team zou liggen en dat er klachten zijn over mijn gedrag. Ik zou dus seksueel getinte gesprekken doen met de collega's. En veel babbelen over niet werk gerelateerde onderwerpen. Dacht dat ik van mijn stoel viel, had maar contact met één collega en dat was diegene die mij dus een opleiding aan het geven was. Maar goed na dus één week sta ik al op straat, verschillende jobaanbiedingen laten schieten. Maar nu heb ik het volgende opgemerkt verleden jaar zou er een Poolse werkkracht na het nieuwjaar niet meer terug beginnen maar tijdens de eindejaar periode heeft hij zich bedacht en wou alsnog blijven werken in de onderneming wanneer hij terug uit Polen zou komen. Dus tja als men met zulke beschuldigen al komen zomaar maar niets concreet dan weet ik al waar de klepel hangt. Nu heb ik die manager wel een gesprek zien hebben met de collega die mij opleiding gaf dus als het waar is dan heeft die man zitten te liegen over mij en anders ben ik gebruikt geweest door die manager. Ben er van aangedaan dat dit mij over komt, natuurlijk met een interim contract kan men van week tot week opzeggen en u wandelen sturen ondanks beloftes. Kan ik ergens actie ondernemen tegen dit oneerlijke gedrag bijvoorbeeld die collega die dan zogezegd mij heeft zwart gemaakt bij de manager aanklagen voor eerroof of broodroof of zijn er misschien andere acties die ik kan ondernemen. Ga wel mijn job niet terug hebben maar wil ook niet zomaar met mij laten sollen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2019 08:03

U schrijft het zelf met een interim contract moet men GEEN opzeg geven en dus ook GEEN gemotiveerd ontslag aanbieden.
Je kan niks doen.
Wat heeft je op papier staan van deze firma zelf , over je aanwerving !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jumpie
Topic Starter
Berichten: 39

#3 , 12 jan 2019 11:45

Tja heb niets op papier van deze firma zelf, alles is via het interim-bureau verlopen behalve het sollicitatie gesprek en wat tijdens dit gesprek is besproken is alleen mondeling gebleven. Ik weet men kan niets doen naar deze firma toe maar kan ik iets doen naar die leugens van die collega, ik denk dan naar eerroof (mocht dit bestaan) of broodroof. Maar zo iemand zwart maken waardoor die geen kans meer heeft om zich te bewijzen in zijn job vind ik laag bij de grond. Maar denk dat het eerder is omdat die Poolse arbeider toch is teruggekomen dat er geen plaats meer is voor mij. Niet leuk om zo behandeld te worden en dat geeft mij nog minder vertrouwen in die interim contracten.

Mvg,

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”