Nieuwe baan gevonden tijdens opzegtermijn

Lady_Rusty
Topic Starter
Berichten: 5

Nieuwe baan gevonden tijdens opzegtermijn

#1 , 21 mei 2008 09:12

Hallo allemaal

Ik leg hier eventjes mijn probleem uit:

Ik ben ontslagen wegens reorganisatie in een bedrijf (ik werk als bediende) Ik heb nu een andere baan gevonden. Dit heb ik aan mijn werkgever doorgegeven, die zei dat ik tot 1 juni 2008 moet blijven, terwijl ik op het andere werk volgende week al een opleiding moet volgen en mijn huidige werkgever wil mij niet laten gaan.

Ik heb gedacht aan tegenopzeg, maar wat zijn juist de voorwaarden hiervan? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 23 mei 2008 11:22

Hoe lang is je opzegtermijn ? En wat dat doorgeven betreft aan je huidige werkgever dat je reeds een nieuwe betrekking hebt, is wel doodeerlijk natuurlijk, maar je mist wel de 2 halve dagen per week waarop je recht hebt "om naar ander werk te zoeken". Is je contract bij die nieuwe werkgever reeds "getekend" ?

Lady_Rusty
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 23 mei 2008 17:43

Hoe lang is je opzegtermijn ? En wat dat doorgeven betreft aan je huidige werkgever dat je reeds een nieuwe betrekking hebt, is wel doodeerlijk natuurlijk, maar je mist wel de 2 halve dagen per week waarop je recht hebt "om naar ander werk te zoeken". Is je contract bij die nieuwe werkgever reeds "getekend" ?
Hallo JohnD

Mijn opzegtermijn was 3 maanden maar met onderling akkoord is mijn contract toch nog op 30 mei stopgezet.
Bij de andere werkgever is het contract reeds getekend.
Wat ik er wel moet bij zeggen: mijn "oude" werkgever heeft me eerst beloofd dat ik mocht vertrekken als ik een week op voorhand verwittigde (en bij deze is dat dus wel gebeurd).

Alvast bedankt.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”