Contract

KellyvdS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Contract

#1 , 11 jan 2019 13:11

Na een interimperiode van 2 jaar heb ik in Oktober een vast contract gekregen. In de interimperiode werkte ik op locatie a, op in aanmerking te komen voor het vast contract moest ik verhuizen van locatie a naar b. Ook moest ik ipv daguren in shiften gaan werken.
Op die moment was ik hoogzwanger van ons vierde kindje en leek het mij geen probleem te zijn om naar locatie b te gaan in shiften na mijn moederschapsverlof. Tijdens mijn moederschapsverlof is er op mijn man zijn werk een vergadering geweest waarbij er gemeld werd dat het bedrijf moest inkrimpen wegens verlies contract aan een nieuw opstartend bedrijf. Mijn man heeft een aanbieding gekregen van het nieuw opstartend bedrijf en is daar in november begonnen, dezelfde job maar ook op vlak van planning hebben ze alles om gegooid en komen we nu dus in de problemen met de opvang van ons jongste dochter. Bij het vorige bedrijf blijven zou net hetzelfde probleem gegeven hebben aangezien ook daar de werkplanning net hetzelfde verloopt sinds December als in het nieuwe bedrijf.

Nu, ik heb dit aan mijn werkgever laten weten en gevraagd of er een oplossing kon gevonden worden ivm mijn uren en ik terug met daguren kon werken omdat ik ezn opvangprobleem heb voor de kinderen, dit werd geweigerd.
Een week later kreeg ik telefoon van de interne vakbond met de vraag of het werk mij al iets had laten weten want ze hadden voorgesteld om mij terug op locatie a in te zetten met daguren, aangezien ze daar nu met een te kort aan werknemers zitten, daar werd op gereageerd dat ze het gingen bekijken. Ik had dus geen telefoontje gekregen en ging die persoon eens horen hoe het zat. Hij kreeg als antwoord dat ze het niet gingen doen want alles stond al klaar voor mijn opstart en iedereen was op de hoogte gebracht. Ze hebben dus eigenlijk twee weken gewacht en dan pas gereageerd dat ze het toch niet gingen doen, als mijn contactpersoon er niet achter was gaan vragen dan was er nu nog geen reactie geweest op dat voorstel. Ik snap dat ze dat recht waarschijnlijk wel hebben maar toch voel ik me gediscrimineerd omdat er enkele personen zijn die wel van uren en of team zijn mogen veranderen, waaronder ééntje dat geen shiften meer kon doen vanwege opvangproblemen met haar kinderen (is een interim) en een vaste werknemer dat een meningsverschil had met één van zijn ploegmedewerkers. En zo zijn er nog gevallen.
Ik heb naar mijn verantwoordelijke een mail gestuurd dat als we nu tot een oplossing kunnen komen dat ik ander werk zal moeten zoeken, ik heb nog eens duidelijk uitgelegd wat het probleem juist was en de argumenten gebruikt dat dit bij anderen wel werd toegelaten en bij mij werd geweigerd. Tot nu toe heb ik hier geen reactie meer op gekregen.
Ik zit met mijn handen in mijn haar en weet nu dus niet meer wat ik moet doen.
Iemand enig idee of ik hier iets aan kan doen of is ontslag nemen en een andere job zoeken de enige oplossing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2019 14:16

kan u even in het kort uw vraag stellen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”