Ontslag nemen - Wat kan ik doen??? Dringend

Mimik
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag nemen - Wat kan ik doen??? Dringend

#1 , 20 mei 2008 09:34

Ik ben 22 jaar en heb eerst 6 maanden onder IBO gewerkt als bediende bij een architect. Daarna heb ik een contract gekregen van onbepaalde duur. Ik werk daar nu bijna 3 maanden onder vast contract.

Ik verdiende tijdens mijn IBO gemiddeld 1459 € Bruto! Nu met mijn vast contract verdien ik 1309 € Bruto. Ik heb niet eens de kans gehad om over mijn loon te praten en ben er eigenlijk niet over te spreken dat ik gezakt ben in loon. Ook vindt ik dit loon VEEL te weinig!!!

Ik heb nu een nieuwe jobaanbieding gekregen waar ik 700€ meer verdien, dit wil ik dus niet laten schieten, het is wel om zo snel mogelijk te starten. Ik heb een opzegtermijn van 1,5 maand, maar zou die liever niet uitdoen.

Ik ben er bijna zeker van dat mijn baas niet tot een overeenkomst zal willen komen.

Ik heb vernomen, maar ben het nog niet zeker dat hij mij normaal het bedrag van mijn IBO moest verder betalen, ipv te zakken. Ook betaalt hij mij nooit uit op de 7de werkdag. Kan hier misschien iets meedoen, zodanig dat ik mijn opzegtermijn niet moet uitdoen?

Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mimik
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 20 mei 2008 09:37

Ik wil er ook nog bijzeggen dat na een IBO contract je, denk ik, normaal aan hetzelfde paritair comité moet uitbetaald worden. Dat was 218, nu zit ik aan 200, het slechtste wat je maar kan hebben, geen vervoerskosten, geen eindejaarspremie,...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”