Volgens mij is een kennelijk onredelijk ontslag wel mogelijk als hij het kassaverschil als reden aanhaalt. Zeker daar er 4 (!) verschillende personen aan deze kassalade staan.
Het gaat niet om een éénmalig kassaverschil, en ook niet om een te verwaarlozen bedrag. Verder zegt de TS dat er die éne keer 4 man aan de kassa stond, maar als bij de tweede keer terug de TS en die andere persoon aan de kassa stonden, of er is een lijn te vinden in de kassaverschillen en wie dan aan de kassa stond, dan kan de werkgever zeker een punt hebben.
Maar de TS wacht inderdaad best af wat de reden van het ontslag zal zijn. Verder horen we hier maar één klok luiden.TS zegt ook "terloops" dat er klanten soms klachten hebben over werknemers. Als dit ook over de TS zelf gaat, is dit mogelijk een extra reden voor ontslag. Als de werkgever met concrete voorbeelden kan aanhalen dat de TS ondermaats presteert (klanten zijn niet tevreden, kassa klopt dikwijls niet, etc...) kan een ontslag weldegelijk terecht zijn. Niemand hier kan dit evalueren.
Als we ons tot het juridische beperken kunnen we enkel dit zeggen: de werkgever kan de TS weldegelijk ontslaan, maar hij moet zich dan wel aan de opzegtermijn houden (of een verbrekingsvergoeding betalen) en moet het ontslag motiveren. Of de TS het nu al dan niet eens is met die motivering, speelt juridisch gezien zelfs geen rol. Enkel als de TS kan aantonen dat het ontslag kennelijk onredelijk was, kan die daarmee verder proberen gaan.