proefperiode bediendencontract, opzegtermijnen en vakantie

fragil114
Topic Starter
Berichten: 6

proefperiode bediendencontract, opzegtermijnen en vakantie

#1 , 19 mei 2008 11:45

Beste forumlezers,

mijn dochter heeft vorig jaar in juni haar studies deeltijds onderwijs BSO beëindigd. Sinds 03/12/2007 is ze in dienst bij een zelfstandige uitbater van een AD Delhaize (paritair comité 201), de afgesloten arbeidsovereenkomst is er één voor onbepaalde duur, 32 uur/week, uurrooster is gespreid over 2 weken.

Ik heb hieromtrent enkele vragen :

1) heeft mijn dochter recht op jaarlijkse vakantie dit jaar ? Indien ja, op hoeveel dagen heeft ze recht en welke attesten moeten er aan de werkgever voorgelegd worden ?

2) de proefperiode is vastgesteld op 6 maanden. Na 4 maanden werd haar uurrooster echter aangepast waardoor ze niet 32 uur/week moet werken maar 34,5 uur/week. Heeft mijn dochter dan automatisch recht op een aanpassing van haar brutoloon ?

3) na aanpassing van de uurrooster heb ik gemerkt dat er een periode van 10 dagen werk ontstaan is, zonder enige vorm van vrije dag. Is dit wel wettelijk in orde ? Kunnen jullie mij zeggen hoeveel uren/dagen ze maximaal achter elkaar tewerkgesteld mag zijn in zo'n 2-weeks werkregime ?

4) wat moet ze in acht nemen indien ze een einde wil maken aan de arbeidsovereenkomst (zowel tijdens als na afloop van de proefperiode)

Alvast bedankt voor jullie toelichting

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding