Mondelinge overeenkomst

Frisko
Topic Starter
Berichten: 4

Mondelinge overeenkomst

#1 , 10 mei 2008 23:40

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een Jobaanbieding als bediende mondeling aangenomen. Het betreft een job met een proefperiode van 12 maanden.
Tot op de dag van vandaag heb ik nog niets getekend. Het toeval wil nu net, dat ik nog een veel betere aanbieding gekregen heb.
Ik zou dus deze andere aanbieding willen aannemen, maar ik weet niet of ik zomaar onder die mondelinge overeenkomst uit kan.
Het is wel zo dat ik telefonisch heb toegezegd. Maar ik ben ondertussen wel al op medisch onderzoek geweest, dit wordt alleen gedaan met mensen die hebben toegezegd. Het bewijs op de overeenkomst is volgens mij voor hen snel bewezen. Bestaan er hier mogelijkheden voor mij?
Of zit ik vast.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 11 mei 2008 01:42

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Frisko
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 11 mei 2008 13:38

en als dat nu wel bewezen kan worden, wat kan er dan gebeuren? want ik denk dat er wel een mail is waarin ik heb toegestemd.

Reclame

Jean Menten
Berichten: 34

#4 , 15 mei 2008 08:04

Dan kan die werkgever één maand prestaties van je eisen.
Voor een bediende kan tijdens de eerste maand van de proefperiode het contract niet verbroken worden dan met een vergoeding te betalen door de verbreker.

Ga daarom eens praten.
mvg,

Jean Menten

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”