onbetaald verlof tijdens opzegperiode ?

Jules71
Topic Starter
Berichten: 1

onbetaald verlof tijdens opzegperiode ?

#1 , 05 mei 2008 17:30

hallo,
als bediende heb ik eind april mijn ontlag gegeven. Mijn opzegperiode loopt vanaf 1mei, en vermoedelijk zal deze eindigen op 30 juni.
Mijn nieuw werk hervat ik op 4 augustus.

Moet ik me bij een dienst inschrijven voor de periode van de maand juli (dit om verzekerd te zijn, voor mijn pensioen, andere redenen) of mag ik gewoon 1 maand als niet-werkende zijn, tussen deze 2 jobs?
Eventueel zou ik mijn huidige werkgever willen voorstellen om mijn opzegperiode te verlengen tot eind juli, en de volledige maand juli als onbetaald opnemen. Maar is deze regeling mogelijk?

Wat raden jullie me aan om te doen?
Alvast dank voor jullie advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jean Menten
Berichten: 34

#2 , 15 mei 2008 08:06

Meld je bij de VDAB als werkzoekende voor die maand.
mvg,

Jean Menten

paling
Berichten: 280

#3 , 15 mei 2008 15:19

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Jean Menten
Berichten: 34

#4 , 17 mei 2008 15:55

Waarom wordt er langer gewerkt?

Als je zelf ontslag geeft wordt de opzegtermijn niet verlengd met eventuele schorsingen.
Er is dus geen reden om langer te werken. Langer blijven werken houdt dan in dat er eigenlijk nooit een opzeg geweest is en dat alles bij het oude blijft.
Als er tussen het einde van de opzeg en 'het langer werken' een onderbreking zit van een normale activiteitsdag is er sprake van een nieuwe arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van de sector neem je van je vroegere anciënniteit alles of gedeeltelijk of niets mee
mvg,

Jean Menten

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”