RVA en interim

missvdb
Topic Starter
Berichten: 18

RVA en interim

#1 , 22 apr 2008 15:47

Hallo,

Ik heb de kans om interimwerk te doen maar nu heb ik ergens vernomen/gelezen dat dit niet meetelt voor de RVA mbt werkloosheidsvergoeding. Klopt dit?

Verder nog een vraag ivm het interim-werk. Dit is voor onbepaalde duur en de logische vraag is dus waarom ze na verloop van tijd dan niet van plan zijn om over te schakelen op een vast contract van onbepaalde duur. Volgens het interim-kantoor vinden de mensen van de zaak waar ik ga werken het gemakkelijker om met een interim-contract te werken omdat ze dan "de rompslomp" niet hebben. Het betreft hier een job die nogal "seizoens-gevoelig" is (kustregio maar geen horeca) en daarom vermoed ik dat ze me in de kalme periodes op non-actief gaan zetten. Met een interim-contract heb ik dan natuurlijk geen inkomen.Met een vast contract wel vermoed ik...

Wat denken jullie?

Alvast bedankt!
What doesn't kill you makes you stronger!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 25 apr 2008 23:17

Dat is dus een fabeltje. Interimwerk telt wel mee voor de werkloosheidsvergoeding.

Wat de rest betreft over de motivatie van de wergkever om iemand niet vast aan te nemen heb ik zojuist in dit forum nog een antwoord gegeven.

http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=9516

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”