Zelf ontslag nemen, heb geen contract.

kanoku
Topic Starter
Berichten: 2

Zelf ontslag nemen, heb geen contract.

#1 , 12 apr 2008 15:26

Ik werk sinds een jaar een paar maanden in een winkel als bediende,
ik heb al verschillende keren gevraagd een contract te krijgen, zelfs gewoon arbeidsvoorwaarden kreeg ik niet te zien.
Nu de laatste dagen was men baas zo kleinerend tegen me aan het doen, dat ik het echt beu was, en gewoon niet meer ben gaan werken vandaag.
Ik wil er gewoon direct weg, wil die mensen het liefst niet meer zien in men leven.

Is het best om gewoon een ontslag brief te sturen? En wat kunnen de gevolgen zijn?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 12 apr 2008 17:29

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:27, 1 keer totaal gewijzigd.

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 13 apr 2008 21:07

Ja, zeker niet zelf opzeggen vermits je hier met een "arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd" zit. Je kan zelf ontslag geven maar dan moet je als bediende nog wel een paar maanden uitdoen.

Als je trouwens zelf je ontslag geeft heb je geen recht op WL steun.

Even advokaat van de duivel spelen...Waarom maak je het je werkgever niet even een beetje moeillijk moest hij niet bereid zijn je te ontslagen ? Je zou er nog van versteld staan hoe snel sommige werkgevers een "onwillige" bediende kwijt willen.