na ontslag ziek en economisch werkloos

vrijke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

na ontslag ziek en economisch werkloos

#1 , 06 dec 2018 19:45

beste,
ik heb op woe 5 dec 2018 mijn ontslag aangetekend ingediend.
Dus mijn opzegperiode begint te lopen van ma 10 dec 2018 en houd 7 weken en 14 dagen in.(nagevraagd aan vakbond)
Ben in dienst van 1 okt 2007 in transportsector;
Ik heb mijn werkgever om 1.21u snachts van woe 5 dec op donderdag 6 dec een mail gestuurd dat ik niet kon komen werken donderdagmorgen omdat ik lage rugpijn had en dat ik naar dokter zou gaan.
Donderdagmorgend om 07.48u krijg ik mail terug met de melding....spijtig van je gezondheidsproblemen en heb jou op economisch werkloos gezet vanaf vandaag donderdag 6 dec.
Uw eventueel ziektebriefje mag je eventueel mee afgeven aan uw uitkeringsinstelling.
Dit is niet voor ons in te boeken.
Donderdagmorgend heb ik effe naar RVA gebeld en zij hadden nog geen melding gekregen van mijn werkgever.
Ik heb donderdagmorgend om 11u dus naar dokter geweest en heb ziektebriefje ontvangen dat ik ongeschikt was om te werken en thuis ben tot en met 12/12/2018 behoudens verwikkelingen.
Dus heb ik dit ziektebriefje onmiddelijk via mail en ook aangetekend verstuurd naar mijn werkgever.
Nu is mijn vraag moet mijn werkgever de eerste 14 dagen ziekte betalen.
Kan hij nadat ik aangifte heb gedaan van ziekte mij econimisch werkloos zetten.
Alvast bedankt

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2018 20:14

Het probleem is dat je werkgever tenniste 7 dagen op voorhand dit heeft aangevraagd
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”