Ontslag zonder vergoeding

Zafer1
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ontslag zonder vergoeding

#1 , 06 dec 2018 19:28

Hallo kan iemand mij helpen wat info geven.. ik ben ontslagen als dwingende redenen zonder vergoeding ik werkte 2jaar vast in dienst . Werkgever zij van kom maar u opzegtermijn doen ik betaal u helemaal geen vergoeding van ontslag. Ik ben thuis gebleven 1ste week wettelijk afwezig 2deweek was ik op vakantie heb geen doktersbrief kunnen bezorgen want ik was vertrokken op reis alles was eerder al geboekt.

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 06 dec 2018 20:09

Kan je dit wat duidelijker formuleren?

Ontslag dringende reden is aan strenge regels onderworpen. Je kan niet ontslagen worden om dringende reden en toch je opzeg moeten doen.

Wettig afwezig: was je ziek en heb je een attest binnen gebracht?
Was jouw verlof al goedgekeurd?

Kortom, wees wat duidelijker en zet alles eens chronologisch onder elkaar.

P.

DieterDM
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 dec 2018 20:39

Zou het kunnen dat u ontslagen bent en uw opzegperiode moest doen, maar zelf beslist hebt om thuis te blijven?
Want in dat geval was u onwettig afwezig in die eerste week en dat is wel reden voor ontslag dwingende reden.

Ontslag dwingende reden: u bent op staande voet ontslagen zonder vergoeding;

Ontslag met opzeg: U bent ontslagen, maar u dient de wettelijke opzegtermijn uit te doen;

Ontslag zonder opzeg: U bent ontslagen, werkgever gaat akkoord dat u geen opzegtermijn moet doen en keert uw opzegvergoeding uit;

Onderling akkoord: U en uw uw werkgever stoppen de overeenkomst. U heeft geen recht op een opzegvergoeding of enige werkloosheidsuitkering.
Werkgever zij van kom maar u opzegtermijn doen ik betaal u helemaal geen vergoeding van ontslag.
Dat is de normale procedure.
U krijgt uw ontslag, doet uw opzegtermijn waarin u normaal loon krijgt en de kous is af.

Reclame

Zafer1
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2018 01:14

Ontslagen door dwingende reden omdat ik geen doktersbrief heb kunnen voorleggen aan de werkgever.. want ik was op vakantie..

Er is dan geen kans voor een vergoeding als ik procedure opdtart?

Sianna
Berichten: 156

#5 , 07 dec 2018 07:02

Was uw vakantie goedgekeurd door de werkgever?

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 dec 2018 12:02

Beste Zafer,

Bent u gesyndiceerd? Best eens langsgaan met uw dossier. Een ontslag om dringende reden is een strikte procedure die vaak niet correct nageleefd. Ook bovenstaande reden is en blijft een feitenkwestie of dit een geldige reden is.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 dec 2018 12:14

. Werkgever zij van kom maar u opzegtermijn doen ik betaal u helemaal geen vergoeding van ontslag.
wat staat er juist in de kennisgave van je werkgever?
hoe en wanneer is die u bezorgd?

als de arbeidsovereenkomst is geschorst wegens ziekte mag je niet op reis gaan zonder toestemming van de ziekenkas
en moet je steeds bereikbaar zijn voor een controlearts

ziektebriefje kan je altijd per aangetekende opsturen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”