Gepruts bij Selor

smeghead
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gepruts bij Selor

#1 , 12 nov 2018 15:04

Ik deed onlangs mee bij selor voor penitentiair bewakingsassistent. Ik was vrijgestel voor de eerste reeks testen dus legde ik de tweede reeks af om te beginnen.

Tot mij verbazing zag ik dat mijn resultaat 14,90 op 30 was. Ik was dus met 0,10 verschil niet geslaagd?!
1 week later werd ik opgebeld door de adjunct directeur van de gevangenis van Brugge. Ik dacht eerst dat het om een vergissing ging,
maar zij had die dag doorgekregen van Selor dat ik verder mag naar de laatste test (Interview).
De dag na het telefoontje krijg ik opnieuw een mail van deze adviseur ter bevestiging van mijn deelname aan dit interview. Ik werd uitgenodigd een week later om dit interview te doen, ik heb deze dus ook gedaan.

Vandaag krijg ik een mail van Selor dat zij een vergissing hebben gemaakt : Door een technische fout in ons systeem kreeg je toch een mail met de vraag om je in te schrijven voor de module 2.2 (interview). Onze backoffice heeft je verkeerdelijk manueel ingeschreven voor een testmoment terwijl je niet meer kon deelnemen. U legde op 31 oktober toch het interview af te Brugge. Wij kunnen gezien uw niet-slagen voor de M2.1 geen rekening houden met het resultaat dat u behaalde voor de M2.2.

Nu klopt dit ook al niet want ik heb geen mail ontvangen waarin stond dat ik mij kon inschrijven. Ik werd wél opgebeld door de adviseur-directeur van het gevangenis waarbij deze mij uitnodigde voor het interview. En dit interview hield plaats op 05/11 en niet op 31/10.

Ik heb wat gezocht, maar vind niet onmiddellijk iemand die hetzelfde meegemaakt heeft.

Ik vraag mij nu af of ik hier iets mee kan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 nov 2018 16:22

Tja, wat zou je willen doen? Je wist zelf toch ook dat je niet geslaagd was voor "M2.1"? Toen men jou opbelde, had je dit toch even kunnen navragen? Maar dit heb je niet gedaan en bent toch gewoon naar het interview gegaan. Jammer van uw tijd, dat wel, maar dat is zo met elk sollicitatie-interview dat uiteindelijk niet tot een job leidt.

Je zou enkel kunnen argumenteren dat Selor dit had kunnen weten en je niet had moeten uitnodigen voor zo'n gesprek, maar dit had je zelf ook kunnen weten, want je kende de resultaten ook.

Ik vermoed dat jij hoopte dat men uw resultaat van M2.1 over het hoofd had gezien en je dus toch nog kans maakte, maar helaas. Menselijke fouten gebeuren nu éénmaal (ook bij Selor).

Kan je bewijzen dat je schade geleden hebt door deze vergissing?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

smeghead
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2018 20:12

Hallo,

Ja hoor, ik was op de hoogte dat ik niet geslaagd was. Maar toen ik werd opgebeld door die adviseur-directeur heb ik dit ook laten weten.
Deze zei dat dit wellicht kwam omdat ik reeds statutair ben binnen de FOD en omdat ze er dringend nodig hebben. Nu ik weet dat zelf hooggeplaatste personen ook wel eens iets zeggen waar ze infeite niks vanaf weten of gewoon uit hun nek leuteren... Dus ik ben dan ook maar gegaan natuurlijk.

Buiten de teleurstelling heb ik geen schade geleden. Bij selor heb ik reeds contact gehad met een 'deskundige' deze erkent dat Selor grote fouten heeft gemaakt. Maar met hun excuses ben ik niks mee. Ik kan me dan nog alleen de vraag stellen of er ook geen kemels gemaakt zijn met mijn resultaten van mod. 2.2. Ik heb een 6-tal jaar geleden dezelfde module doorlopen en had 27/30. Ik moet dus een pak dommer geworden zijn ofwel is er ginds iets gebeurd :)

Ik heb intussen een mail verstuurd naar hun 'ombudsdienst', ik zie wel wat ervan komt.. Mvg

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2018 11:02

Ah, OK, je betwist dus het resultaat van (ik vermoed dat je) 2.1 (bedoelt)? Geen idee hoe je dit formeel kan betwisten bij Selor. Ik vermoed dat daar wel een procedure voor bestaat (anders dan de ombudsdienst), niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”