Paasverlof in opzegperiode

m1chael
Topic Starter
Berichten: 1

Paasverlof in opzegperiode

#1 , 07 apr 2008 19:27

Hey iedereen,

ik zit met een probleem over de uitbetaling van mijn opzeg. Ik werk in de bouwsector (airco).

Op 12 maart 2008 heb ik mijn laatste dag gaan werken. De avond van deze dag heb ik samen met mijn werkgever een akkoord getekend dat ik vanaf 13 maart 2008 niet meer moest komen werken en dat ik 14 dagen uitbetaald krijg (wat volgens de vakbond ook zo is). Nu heb ik vandaag mijn uitbetaling gekregen maar dit is VEEL minder dan wat het zou moeten zijn. Het zou zo overeenkomen met 3 werkdagen.

Nu weet ik dat het paasverlof (1 week) in deze periode valt (2 feestdagen). Nu namen we normaal altijd de 2 feestdagen, maar de andere 3 dagen NIET. Ik weet ook dat deze 3 laatste dagen niet officieel opgenomen worden in de bouwsector. Dus dat ze mij de 2 feestdagen niet uitbetalen vind ik nog iet of wat normaal, aangezien ik deze bij m'n verlofgeld krijg.

De 14 werkdagen die ze mij moeten uitbetalen, wanneer de 2 feestdagen hierin vallen, horen deze bij die 14 dagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 08 apr 2008 09:18

Als er contractueel 14 dagen is bedongen,dan moeten ze je 14 dagen uitbetalen, ongeacht of er verlof, vakantie, ... allemaal tussenzit.

Wat zijn de exacte bewoordingen van de opzeg?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”