Ontslag dringende reden betwisten

diegos
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Ontslag dringende reden betwisten

#1 , 27 okt 2018 23:54

Beste mensen

Indien iemand ontslagen werd wegens dringende reden omwille van diefstal en dat wenst te betwisten voor een rechtbank, wat is de max. termijn hiervan aub?

Ik had gehoord omdat dit over strafrechtelijke feiten gaan dat dit tot 5 jaar kan?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2018 23:59

Beste mensen

Indien iemand ontslagen werd wegens dringende reden omwille van diefstal en dat wenst te betwisten voor een rechtbank, wat is de max. termijn hiervan aub?

Ik had gehoord omdat dit over strafrechtelijke feiten gaan dat dit tot 5 jaar kan?

Alvast bedankt!
zie eens naar art 15 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

diegos
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 okt 2018 21:06

5 jaar nadat de vordering is ontstaan zondat dat deze termijn 1 jaar mag overschrijden.

Wat bedoelen ze met die termijn van 1 jaar precies?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 okt 2018 23:25

5 jaar nadat de vordering is ontstaan zondat dat deze termijn 1 jaar mag overschrijden.

Wat bedoelen ze met die termijn van 1 jaar precies?
die termijn begint te lopen bij het einde van de arbeidsovereenkomst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

diegos
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 nov 2018 18:49

Maar moet ik dan procederen binnen de 5 jaar of binnen het jaar na ontslag? Dat was voor mij niet duidelijk.

Merci!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 nov 2018 18:59

Maar moet ik dan procederen binnen de 5 jaar of binnen het jaar na ontslag? Dat was voor mij niet duidelijk.

Merci!
is simpel ! zonder dat deze termijn één jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden.

Na datum ontslag binnen het jaar !

Dus ontslag op 1/02/2018 moet je voor 31/01/2019 in beroep gaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

diegos
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 nov 2018 02:10

Ik heb wel eens iets gelezen dat voor strafrechtelijke zaken het 5 jaar ofzo zou zijn? Weet u daar iets over?
Bedankt!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 nov 2018 06:22

maar het ontslag zelf is geen strafrechtelijke zaak
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”