Mondeling ontslag

BeaTrivaPeter
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Mondeling ontslag

#1 , 20 okt 2018 11:46

Ik ben momenteel in een periode van voltijds gemotiveerd tijdskrediet, ik kom per 2 januari terug werken. Echter, de wergever, die het tijdskrediet voorafgaandelijk heeft goedgekeurd per brief, laat nu weten in een mondeling gesprek dat ik niet langer mag terugkomen in mijn functie. Hij heeft me meegedeeld om me uon retour in een loopbaanbegeleidingstraject te steken van 3 maand om me na afloop te ontslaan.
Dit gesprek was een maand geleden, intussen heb ik dat gesprek via mail geformaliseerd en hen in die mail ook gecofronteerd met het feit dat ik als werknemer in tijdskrediet bepaalde rechten geniet die mij een terugkeer in oude functie garandeert. Echter, de werkgever antwoordt wel, maar zeer neutraal, dat ze het gaan bekijken, voor de rest zetten ze niks op papier! Ze ontkennen anderzijds de inhoud van mijn mails niet. Is dit voldoende als bewijs dat ze mij mondeling ontslaan hebben?
Maw als ik nu solliciteer voor een andere job, heb ik dan mijn opzegvergoeding al definitief verworven? En hoef ik geen rekening meer te houden met een opzegtermijn? Momenteel word ik namelijk gegijzeld, ze laten weten dat ik niet mag terugkerenen boycotten tegelijk om sollicitaties op te starten... zucht!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2018 12:45

een opzegvergoeding

Je werkgever is niet verplicht je dit uit te betalen, hij kan eisen dat je deze periode werkt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”