ziekte-uitkering/ontslag nemen/ 1dag proef draaien

Joerga
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ziekte-uitkering/ontslag nemen/ 1dag proef draaien

#1 , 19 okt 2018 16:30

Momenteel heb ik een ziekte-uitkering na een operatie.ik heb bij mij huidige werkgever een vervangingscontract. Nu heb ik een nieuwe job aangeboden gekregen maar moet eerst een dagje proefdraaien via een interimbureau. hoe moet het nu verder? Ga ik vervroegd werken wat fysiek nog moeilijk zal zijn en doe ik de proefdag (de kans is zeer reëel dat ik de nieuwe job heb) of een risico nemen en mijn ziekteverlof stop zetten, dag nadien proefdag doen en komt het niet in orde, dan één of twee dagen werken bij de huidige werknemer en val ik terug op ziekteverlof. De proefdag is zeer binnenkort de start van de nieuwe job is 1 maand later. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Floes
Berichten: 115

#2 , 19 okt 2018 21:24

Je kan aan de adviserend arts van het ziekenfonds toelating vragen om tijdens je arbeidsongeschiktheid een dag te mogen gaan proefdraaien. Dan kan je proberen en toch je dossier niet meteen stopzetten. Je oude werkgever hoeft dit niet te weten, je nieuwe wel gezien er een loonattest op het ziekenfonds zal moeten toekomen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2018 00:08

is dit voor hetzelfde werk?

houd er rekening mee als je uw ontslag geeft, je zeker moet zijn dat je 13 weken kan werken. en het via intriem maar weekcontracten zal zijn. eindigt je nieuwe arbeidsovereenkomst binnen de 13 weken wordt je aanzien als vrijwillig werkloos, met alle gevolgen van dien
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”