opzeggingstermijn ontslag door werknemer

Kama1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

opzeggingstermijn ontslag door werknemer

#1 , 15 okt 2018 18:35

Beste,

Ik heb recent een interessant aanbod gekregen, waardoor ik op korte termijn ontslag zou willen nemen.
In mij arbeidscontract staat hierover het volgende beschreven:

"Onderhavige overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde duur. Zij wordt van kracht op de dag waarop ze wordt aangegaan. elk van de partijen kan de overeenkomst op elk ogenblik beëindigen mits inachtname van een opzegtermijn van 2 maand en mits de opzegging per aangetekende brief wordt betekend aan de tegenpartij.

De opzeggingstermijn gaat in op de dag volgend op de dag waarop de aangetekende brief vestuurd werd. Het poststempel geldt hierbij als bewijs.

Behoudens de bepalingen van de vorige alinea wordt deze overeenkomst van rechtswege beëindigd ingeval van wijzigingen aan artikel 19bis van het Koninklijk besluit van 28 november 1969 in uitvoering van de wet van 27 juni 1969, waarbij met name het wetsbesluit van 28 december 1944 over de sociale zekerheid van de werknemers herzien wordt.

In het geval voorzien in de vorige alinea, onderhandelen de partijen over een nieuwe overeenkomst conform de aangebrachte wijzigingen."


In mijn contract is er dus sprake van een termijn van 2 maanden. Als ik echter een simulatie doe via de website vacature kom ik op een opzegtermijn van 13 weken.

Kan iemand mij bevestigen welke van de 2 termijn de correcte is?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Kama1

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2018 19:29

Je haalt een tekst aan waar fouten in staan.

De wet op de vooropzeg is in 2014 totaal veranderd !

Wat is de begin datum bij deze werkgever ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kama1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 okt 2018 20:06

Beste,

Mijn contract is ingegaan op 01/09/2013.

Mvg

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 15 okt 2018 23:22

Ik kom uit op anderhalve maand (wat afgerond 6 weken is) + 7 weken.
Dit zal net boven het plafond van 13 weken uitkomen, waardoor het wordt afgekapt op 13 worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”