Opzegvergoeding bij loonbeslag

OIOIIOIO
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegvergoeding bij loonbeslag

#1 , 15 okt 2018 15:13

Er is al enkele maanden een loonoverdracht van mijn loon naar schuldeisers. Zo hou ik enkel mijn gewaarborgd wettelijk minimumloon (€1.329) over elke maand.
Sinds kort heb ik op de koop toe mijn ontslag gekregen, waardoor ik recht heb op een opzegvergoeding van 7 weken. Maar als opzegvergoeding heb ik slechts €1.359 uitbetaald gekregen. Volgens mij dus ongeveer €800 te kort! Maar het sociaal secretariaat blijft, via mijn ex-werkgever, beweren dat zij de berekening correct uitgevoerd hebben.
Ik ben niet gesyndiceerd en zou dus zelf naar de arbeidsrechtbank moeten stappen. Hoe ga ik hiervoor te werk? Kan iemand mij hierbij helpen?
Het spreekt voor zich dat ik geen middelen heb om een advocaat te raadplegen/in te schakelen, zelfs niet pro deo (want daarvoor zou ik dan weer "te veel" verdienen??!)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2018 16:01

Naar de rechtbank stappen gaat daar niks aan helpen, de wet die dit regelt zegt dat ALLES wat je ontvangt dat MEER is dan 1432€ moet ingehouden worden.
Daar zal misschien nog een rekening verschil op zitten , daarvoor zou ik je loon fiche moeten zien,

Maar dit doet er hier nu niet toe !

Dus het sociaal secretariaat heeft juist gewerkt en dit is nu één maal zo als je loon beslag heeft.

Wat kan je doen, als het echt niet gaat dan ga je naar het ocmw en leg dit daar voor.

Loon beslag dit gaat volgens tabellen, en in de tabel van 1/01/2018 staan deze bedragen, zie hier het tabel
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=44663
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”