Eindejaarspremie in opzegtermijn

Spookje91
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Eindejaarspremie in opzegtermijn

#1 , 13 okt 2018 13:18

Hallo,
Ik ben sinds januari (ongeveer 10/01) dit jaar aan de slag als bediende pc 200. Graag begin ik in 2019 aan een nieuwe uitdaging. Op heden betreft mijn opzegtermijn 3 weken. Idealiter geef ik mijn ontslag op 14/12 en begint mijn opzeg te lopen vanaf 17/12 tot 04/01. Heb ik dan nog recht op mijn eindejaarspremie?

Alle advies is welkom want ik vind veel informatie online maar ook veel tegenstrijdige info.

Thanks!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 13 okt 2018 13:50

Hangt een beetje af van uw CAO. Een eindejaarspremie uitbetalen is een gewoonte, maar geen wettelijke verplichting. In ons bedrijf was dat bestemd voor werknemers in dienst , die niet in vooropzeg stonden of afwezig waren wegens brugpensioen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Spookje91
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 okt 2018 10:31

Hallo, die CAO zou ik eens moeten nakijken maar ze betalen wel een eindejaarspremie uit. De vraag is, kunnen ze ervoor kiezen om deze niet uit te betalen omdat ik mijn opzeg zal zitten?

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 15 okt 2018 12:42

Bij ons was dat zo.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”