Van werk veranderen tijdens ziekte

Stefan t
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Van werk veranderen tijdens ziekte

#1 , 05 okt 2018 14:04

Geachte,
Ben verpleegkundige en wil van werk veranderen omdat ik van woonplaats verander. Nu lig ik net met mijn hand in de gips tgv een sportblessure. Ben ondertussen aan het solisiteren en heb mogelijk kans om ergens anders aan de slag te gaan. Is het al mogelijk om bij mijn huidige werkgever mijn ontslag te geven of moet ik wachten tot ik terug kan gaan werken?
Alvast dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 06 okt 2018 00:39

Je kan je ontslag gerust geven, maar weet dat je geen recht hebt op een uitkering moest je geen nieuw werk gevonden hebben.
Tip: geef pas je ontslag als er een handtekening geplaatst is onder een nieuw contract.
Voor ontslag die je zelf geeft, schorst de ziekte de termijnen niet, dus deze telt mee voor je opzeg.

Stefan t
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2018 09:51

Dus als ik het goed begrijp kan ik wanneer ik ergens anders getekend heb na mijn opzegperiode gewoon beginnen werken bij een nieuwe werkgever?

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 06 okt 2018 15:50

Ja, inderdaad.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 okt 2018 16:10

houd er rekening mee dat ze art 51 kb 25/11/1991 hebben gewijzigd van 4 weken naar 13 weken indien je nieuwe arbeidsovereenkomst eindigt binnen de 13weken, verliest u het recht op een werkloosheidsuitkering
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Stefan t
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 okt 2018 10:14

Dank u voor de info

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 okt 2018 10:31

Dus als ik het goed begrijp kan ik wanneer ik ergens anders getekend heb na mijn opzegperiode gewoon beginnen werken bij een nieuwe werkgever?
Hoelang werk je daar ? dit is bepalend hoeveel voor opzeg je moet geven !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Stefan t
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 okt 2018 11:19

Ik werk nu 4j bij mijn huidige werkgever

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 okt 2018 11:36

Als u de vooropzeg doet is dit 7 weken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”