Opzeg na bevalling

MomOf3
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Opzeg na bevalling

#1 , 04 okt 2018 14:02

Beste, ik ben vorig jaar in augustus ontslagen ik heb, mijn brief gekregen en 1 week daarvoor had ik verteld zwanger te zijn... Mijn baas zei me dat ik de brief moest seponeren en dat ik mocht blijven, eind september heb ik een miskraam gehad waarop ik dit tegen mijn baas vertelde, en ze zei ja ma je bent toch in uw opzeg? Nu was ik blijkbaar toch in opzeg en einddatum zou december 2017 zijn, begin november 2017 blijk ik terug zwanger te zijn en ga ik op bevallingsrust ivm gevaar op het werk, nu ben ik 25juli bevallen en ik krijg nog borstvoedingsverlof tot 4 november maar kunnen ze die mij weigeren of zijn ze dit verplicht en mijn verlof van 2018 krijg ik die ook of heb ik geen recht meer erop?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2018 09:50

borstvoedingsverlof is een gunst van de werkgever, ze zijn niet verplicht dit te geven. Kolfpauzes (of borstvoedingspauzes) zijn een wettelijk recht, ze kunnen dit niet weigeren (je moet het wel twee maand voor je terug gaat werken aangetekend laten weten aan je werkgever, zodat ze een propere ruimte en koelkast kan voorzien worden). Lees eventueel eens jouw arbeidsreglement er op na? Misschien staan daar wel bepalingen over het borstvoedingsverlof in?

MomOf3
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2018 10:31

Ik heb in 2015 ook borstvoedingsverlof (6 weken) gekregen toen omdat ze dat gedoe (kolven) niet willen op het werk, en de arbeidsgeneesheer zei me dat op elke job anders is de 1ne geeft 1 week borstvoedingsrecht de andere 6 weken zoals bij mij. Maar ik mag die nog steeds nemen ook al ben ik in opzeg?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”