Ontslag nemen bepaalde duur

Evi89
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen bepaalde duur

#1 , 03 okt 2018 11:06

Ik werk momenteel onder een deeltijds contract bepaalde duur, gestart op 3 augustus tot 2 februari. Dit is echter mijn tweede bepaalde duur contract binnen de huidige job, de vorige was van 3 februari tot 2 augustus. Nu wil ik echter graag deze job opzeggen en mijn ontslag indienen. Heb ik bepaalde rechten en kan ik vermijden een vergoeding te betalen? Ik zie het tevens niet zitten mijn volledige termijn uit te doen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2018 11:48

Beste,
Even ter volledigheid, is het mogelijk de start en einddatum van uw eerste tijdelijk contract te vermelden?

Evi89
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 okt 2018 12:12

Mijn eerste contract liep van 3 februari tot 2 augustus 2018

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2018 13:19

Beste,

Ik veronderstel dat uw contract geen opzegmodaliteiten bevat.
Dan moet ik u helaas meedelen dat in uw geval het onmogelijk is om eenzijdig uw contract op te zeggen.

Een eerste optie is om een onderlinge overeenkomst te maken met de werkgever.
Hierin zijn geen wettelijke verplichtingen en zal er moeten gezocht worden naar een compromis.

Indien jullie niet tot een onderlinge overeenkomst komen kan er nog altijd een verbreking uitgaan van uw kant.
Het nadeel is wel dat u dan de resterende periode van uw contract moet betalen als verbrekingsvergoeding.
Dit bedrag is gelimiteerd tot het dubbele van uw normale opzegperiode (2 x 3 weken = 6 weken brutoloon).

Besluit is dat u best open en eerlijk probeert te communiceren met uw werkgever en dat u zich flexibel opstelt naar een eventueel te presteren opzegperiode.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”