Gedeelte overname anciënniteit

PrutskeFCB
Topic Starter
Berichten: 5

Gedeelte overname anciënniteit

#1 , 27 sep 2018 09:12

Mijn toekomstige werkgever wil slechts een gedeelte van mijn anciënniteit overnemen.
Is dit toegestaan?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 27 sep 2018 09:58

Overname anciënniteit is geen verplichting, wel een gunst van de werkgever en iets dat je tijdens de onderhandelingen moet afspreken.

P.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2018 10:21

Meestal niet verplicht, tenzij in bepaalde sectoren

Vb beenhouwerijen zijn de minimum lonen gebaseerd op de jaren tewerkgesteld in de Beenhouwerijen, Vakscholen die jaren telen mee voor 50%.
In de Vlees industrie is het dan weer anders .

Maar dit is nog iets anders dan Anciënniteit, dit is jaren die men in een bepaalde firma tewerkgesteld is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 sep 2018 14:06

Mijn toekomstige werkgever wil slechts een gedeelte van mijn anciënniteit overnemen.
Is dit toegestaan?
wordt het bedrijf overgenomen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

PrutskeFCB
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 30 sep 2018 10:51

Het betreft geen overname bedrijf.
Ik weet dat overname anciënniteit een gunst in van de werkgever, maar ik meen ooit gehoord te hebben dat ze ofwel alles, ofwel niets kunnen overnemen. Een gedeelte overnemen zou niet in overeenstemming zijn met de arbeidswet. Weet iemand hier meer over?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”