ontslag dringende reden

haas
Topic Starter
Berichten: 112

ontslag dringende reden

#1 , 20 sep 2018 23:04

mijn zoon is vandaag ontslagen voor dringende reden.Reden deur opengestamp met klein defect en afgaan alarm.
Hij had zelf aangifte gedaan binnen bedrijf dat hij deur geraakt heeft met pallet.Hij heeft daarover gelogen.Hij heeft deur nogal krachtig opengeduwt omdat deze blokkeerde.(stampen is onmogelijk gezien hij onlangs aan beide knieen een nogal zware operatie heeft ondergaan,desnoods kan dit medisch bewezen worden)
Hun mededeling :verschillende getuigen hebben gezien dat u opzettelijk met opzettelijke wil de deur heeft opengestampt.De schade geeft aan dat dit met kwade opzet gebeurde.
Zulk gedrag druist in tegen onze code.Daarbij heft u niet de waarheid verteld en is er sprake van een definitieve en onherstelbare vertrouwens breuk.
Wij behouden ons het recht voor de vergoeding te vorderen van de aangerichte schade.
Vraag
-binnen welke termijn en langs welke weg moet ik dit aanvechten,
-aangaande die schade ,mag ik deze terplaatse gaan vaststellen en fotobewijs vergaren.
-kan ik opvragen wie die getuigen zijn en wie deze vaststellingen gedaan heeft

Allesinds dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2018 08:17

Ze moeten je niet binnen laten, je heeft met dit bedrijf niks te zien het is je zoon die daar werkt niet u..

Van als je de aangetekende brief ontvang kan je naar de vakbond gaan en zij zullen dit bekijken, is dit geen onmiddellijk ontslag zullen zij de nodige stappen ondernemen om voor de arbeidsrechtbank te brengen.

En neen zijn moeten de namen van de getuigen nooit kenbaar maken
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

haas
Topic Starter
Berichten: 112

#3 , 21 sep 2018 11:45

kan hij schorsing rva ontlopen en hoe?
is niet gesyndiceert.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 sep 2018 12:06

Ja dit kan kijk dit schrijft de RVA voor !

Indien u schuld hebt aan uw ontslag, kunt u een verwittiging krijgen of kunt u van het recht op uitkeringen uitgesloten worden gedurende ten minste 4 weken en ten hoogste 26 weken. Een deel of het geheel van deze periode kan het voorwerp vormen van een uitstel, d.w.z. dat u tijdens de periode van uitstel het recht op uitkeringen behoudt.

U hebt schuld aan uw ontslag (=het initiatief om de overeenkomst te beëindigen gaat uit van de werkgever) indien u persoonlijk een fout hebt begaan die uw ontslag heeft veroorzaakt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”