stempelgeld bijgepast bij deeltijds werk?

KarenK
Topic Starter
Berichten: 10

stempelgeld bijgepast bij deeltijds werk?

#1 , 01 apr 2008 15:35

Na 6 jaar onondergebroken gewerkt te hebben is vandaag mijn allereerste werkloosheidsdag ingegaan. Ik wil zo snel mogelijk terug aan het werk, ook al is het maar deeltijds. Nu heb ik een deeltijdse job van 40 procent gevonden voor 3 maanden. Het loon daarvan is logischerwijs een flink pak lager dan mijn werkloosheidsuitkering. Moet ik het daarmee doen of past de rva bij tot aan het uitkeringsbedrag waar ik normaal gezien recht op zou hebben? Wordt je uitkering trouwens altijd berekend op je laatste loon? Wat als ik besluit om voor enkele maanden flink onder mijn 'normale' loon te werken? Betekent dat dan dat je als je na een interim weer zonder job komt te zitten, dat je werkloosheidsuitkering sterk verminderd wordt?

groetjes karen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 03 apr 2008 10:38

“Art.29.§ 2. Wordt vanaf de aanvang van zijn deeltijdse betrekking, geacht een deeltijdse werknemer met behoud van rechten te zijn, de werknemer die in een arbeidsregeling getreden is die niet beantwoordt aan de bepalingen van artikel 28, §§ 1 of 3 en waarvan de wekelijkse duur beantwoordt aan de bepalingen van artikel 11bis, vierde en volgende leden van de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten indien hij:1°(zie zelf verder)...2° een aanvraag indient tot het verkrijgen van de hoedanigheid van deeltijdse werknemer met behoud van rechten binnen een termijn van twee maanden die een aanvang neemt de dag na die waarop hij zijn deeltijdse betrekking aanvangt, behalve indien...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

Zie art.109 K.B. 25 november 1991 inzake berekening van de uitkeringen voor onvrijwillig deeltijdse werknemers.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts

paling
Berichten: 280

#3 , 03 apr 2008 18:01

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 04 apr 2008 11:20

“Art.56nonies.Zijn tegen de bij artikel 40 bepaalde bedragen, eventueel verhoogd met de bijslagen , bepaald in artikel 42bis op kinderbijslag gerechtigd en onder de door de *Koning te bepalen voorwaarden:1° de volledige of gedeeltelijke uitkeringsgerechtigde werklozen;2° de volledige of gedeeltelijke niet uitkeringsgerechtigde werklozen.”(19 DECEMBER 1939. _ Samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders).

“Art.27.Voor de toepassing van deze titel wordt verstaan onder:1°.volledig werkloze:...b)de deeltijdse werknemer bedoeld in artikel 29,voor de uren waarop hij gewoonlijk niet werkt...“(Werkloosheidsbesluit 25 november 1991).

* ”Art.2...§ 2. Is rechthebbende op kinderbijslag tegen de bedragen bepaald in artikel 40, eventueel verhoogd met de bijslagen bedoeld in artikel 42bis van dezelfde wetten, de vergoede volledig werkloze.”(25 FEBRUARI 1994. - Koninklijk besluit tot bepaling van de toekenningsvoorwaarden van de gezinsbijslag in hoofde van de werklozen).

De deeltijdse werknemer is ,voor de uren waarop hij gewoonlijk niet werkt,een volledig werkloze.Indien hij voor die uren vergoed wordt dan heeft hij dus recht op de bijslagen uit art.56nonies hierboven.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”