Opzegging interim

GVR
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegging interim

#1 , 19 sep 2018 22:55

Beste,

Mijn werkgever heeft mij via interim in zijn bedrijf X, een BVBA aangeworven. Momenteel werk ik met een dagcontract via interim aan 16 uren per week. Mijn werkgever wil mij graag in vast dienstverband aanwerven. Helaas moet hij dan contractueel voldoen aan een schadevergoeding omdat de vastgestelde werktermijn nog niet voldaan is.
Mijn werkgever is eigenaar van een BVBA. Deze BVBA wordt een NV. Kan ikzelf eenzijdig het contract bij het interimkantoor stopzetten om dan in vast dienstverband te gaan werken voor ditzelfde bedrijf als NV?
Kan het interimkantoor in dit specifieke geval een schadevergoeding van de BVBA eisen aangezien er geen contract bestaat tussen het interimkantoor en de nieuwe NV? Mogelijk blijft de naam wel behouden van dit bedrijf X, enkel wordt de BVBA een NV. Ik ben momenteel niet op de hoogte of het btw-nummer veranderd of behouden blijft.

Mocht ik nu zelf mijn opzeg doen bij het interimkantoor, kan mijn werkgever mij dan wel in dienst nemen zonder schadevergoeding te moeten betalen aan het interimkantoor? Zo ja, moet er een termijn verstreken zijn vooraleer hij mij in dienst kan nemen?

Graag verneem ik uw bevindingen.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2018 07:46

Je hangt vast voor X dagen aan de interim dit is de wet en de regels die men weet voor men met interim in zee gaat
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”