Werkgever in vereffening

WendyP
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werkgever in vereffening

#1 , 12 sep 2018 10:39

Hallo, Mijn werkgever is in vereffening, waardoor ik tijdens mijn ziekte-verlof na operatie mijn ontslag kreeg per 31/05.
Ik heb mijn loonfiches mbt de verbrekingsvergoeding, ... reeds ontvangen en 3 weken terug documenten naar de vereffenaar gestuurd. Sindsdien niets meer gehoord. Kan iemand mij zeggen hoe lang de uitbetaling kan uitblijven? Ik las ook dat er intresten zouden kunnen worden gevraagd op dit bedrag. Klopt dit?
Alvast bedankt!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2018 10:50

Bij een vereffening moet het verslag van en hoe men de vereffening gaat doen eerst naar de rechtbank van koophandel om de goedkeuring te krijgen, dit kan zeer snel gaan van een paar weken tot een paar maanden, dit kan niemand voorspellen en het heeft nu ook 2 maanden vakantie geweest!

En interest ? van een paar maanden en aan de huidige intrest voet moet je zeker niet veel verwachten, als dit al zou moeten betaald worden want dan lop de vereffenaar zijn rekening weer niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WendyP
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2018 13:21

Laten we hopen dat het snel gaat! Alles is al 3 weken bij de vereffenaar, maar als ik naar informatie vraag, geven ze geen antwoord jammer genoeg.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2018 14:43

Laten we hopen dat het snel gaat! Alles is al 3 weken bij de vereffenaar, maar als ik naar informatie vraag, geven ze geen antwoord jammer genoeg

.
3 weken ?
Maar dit is pas het begin, hij moet eerst alles nagaan wat er nog moet vereffend worden, dit moet voorgelegd en goedgekeurd worden door de algemene vergadering, als dit gedaan is moet dit ter goedkeuring voorgelegd worden aan de rechtbank, die op zijn beurt de goedkeuring naar de vereffenaar stuurt, en dan pas word alles vereffend, Maar als en geen voldoende geld is, dan word het een faillissement en draait de molen terug vanaf het begin .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”