Ontslag omwille van onvoldoende uren.

Eric1965
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslag omwille van onvoldoende uren.

#1 , 06 sep 2018 11:18

Beste,
In mei 2017 heb ik een mondeling ontslag gekregen omwille van herstructurering. Twee dagen nadien heeft men het ontslag ingetrokken en mocht ik blijven als vervanging van langdurige ziektes.
Ik heb dus nooit een schriftelijk ontslag in de bus gekregen en op mijn loonbriefje staat nog steeds in dienst van oktober 2015.
Nu heeft mijn Regiomanager mij geroepen en gezegd dat die persoon met langdurige ziekte gaat terug beginnen werken. Ze heeft me nu mondeling laten weten dat er maar 8,5u/38u nog overblijven niet tegenstaande ik een contract heb van 19u met onbepaalde duur. Ze spreekt hier van een vervangingscontract, maar hoe kan ik nu ineens een vervangingscontract hebben dat zou aflopen? Ik heb nooit iets getekend!
Wie kan me hierin meer info geven en wat kan ik ondernemen als het zover komt.
Mvg, Eric

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2018 11:25

Vraag hun als je dit contract mag zien, is er geen dan blijft het bij het oude, een vervanging contract word getekend in tweevoud dus zou u een afschrift moeten hebben, maar alles kan en daarom vraag naar hun deel van dit contract.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Eric1965
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 sep 2018 11:29

Vraag hun als je dit contract mag zien, is er geen dan blijft het bij het oude, een vervanging contract word getekend in tweevoud dus zou u een afschrift moeten hebben, maar alles kan en daarom vraag naar hun deel van dit contract.
Bedankt voor je antwoord!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”