Ontslag nemen tijdens ziekteperiode

Kel7929
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen tijdens ziekteperiode

#1 , 03 sep 2018 12:17

Ik ben sinds afgelopen woensdag met ziekteverlof moeten gaan omdat de werkdruk en werksituatie niet meer houdbaar was. Ik zie het ook niet meer zitten om hier nog 1 dag langer te werken. Ik ben al opzoek naar een andere Job, maar hoe zit het als ik mijn ontslag geef? Ben ik verplicht mijn opzegtermijn uit te doen? Of begint deze te lopen van zodra ik mijn ontslag geef, ook al ben ik dan nog thuis? Ik heb 6 weken opzegtermijn. En wat na deze 6 weken als ik nog geen nieuwe Job gevonden heb?
Ontslag in onderling overleg is geen optie. Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 sep 2018 16:54

Ben ik verplicht mijn opzegtermijn uit te doen? Of begint deze te lopen van zodra ik mijn ontslag geef, ook al ben ik dan nog thuis?
Uiteraard moet u uw opzegtermijn respecteren. Deze begint te lopen de eerste maandag volgend op de week waarin u uw ontslag kenbaar maakt aan uw werkgever.

Uw ziekte schorst de termijn niet: deze loopt door ongeacht uw prestaties.
heb 6 weken opzegtermijn. En wat na deze 6 weken als ik nog geen nieuwe Job gevonden heb?
Dan heeft u geen job meer en bent u vrijwillig werkloos zonder enig recht op een uitkering.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”