onslag uitwerkperiode andere werktijden en functie

horecaratten
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

onslag uitwerkperiode andere werktijden en functie

#1 , 01 sep 2018 10:14

aangezien ik om economische reden ben ontslagen, heeft de werkgever tijdens mijn uitwerkperiode mijn uurrooster veranderd.

ik werk al 1,5 jaar van 10.00-17.00 uur de zaak gaat dicht om 17.00 uur.
Nu moet ik werken van 12.00- 20.00 uur terwijl de zaak om 17.00 uur sluit.
Ben aangenomen als kelner categorie 5, maar moet dus na sluiting zaak blijven werken tot 20.00 uur en 3 uur poetswerkzaamheden gaan doen, toiletten etc.

Mag dit zomaar?

Vervelende is dat in mijn contract variabel uurrooster staat, 38 uur. Vakbond geeft aan dat dit mag, maar mag hij mij 3 uur laten poetsen?

werkgever weet dat ik rugklachten heb, en kine sessies volg na mijn werk, hierin wordt ik nu belemmerd.

Hoe ga ik dit 9 weken volhouden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2018 10:36

Hoe is er in je contract je job omschreven?

Dit is van zeer groot belang, wat die uren tot 20:00uur betreft daar zal je niks kunnen aan doen.

horeca? zijn al je andere vergoedingen in orde zoals zondagsdienst, je betaalde dagen dubbel betaald ?

Ik ken de horeca zeer goed en het zou me zeer sterk verwonderen dat er ook geen andere fouten zijn !

Als je teveel rugklachten heeft naar de dokter gaan en je ziek zetten, met pijn kan je niet werken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

horecaratten
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 sep 2018 12:33

zijn taak zal zijn voornamelijk kelner categorie 5
De werknemer kan, wanneer de noodzaak zich voordoet, evenwel gevraagd worden andere taken uit te voeren.

Dit doe ik reeds, aangezien ik naast kelner ook het eten maak in cafetaria, toog werkzaamheden, haccp regels in acht houdt, coderingen voedsel aangezien los personeel dit niet beheerst.
verder moest ik leiding geven aan flex mensen.

loonfiches kloppen van voor tot achter niet, hier gaat de vakbond mee aan de slag.

Vorig jaar heb ik alle feestdagen gewerkt, maar nooit dubbel betaald gekregen en ook geen recup.
Dit viel mij pas omdat omdat hij vanaf Januari 2018 dit wel ging doen.

het is allemaal puur pesterij, krijg overal de schuld van, zelfs als ik 10 dgn verlof heb gehad, krijg ik ze ervan langs dat ik dingen vergeten ben te bestellen, heb toen gezegd knap hoor......ik krijg zelfs de schuld als ik er niet ben, terwijl iemand anders dan de taken moet doen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”