Interim werk ziekte

Revila
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Interim werk ziekte

#1 , 28 aug 2018 19:12

Dag mensen,ik weet niet waar ik het moest plaatsen,dus ben ik maar een topic begonnen.

Hier gaan we.
Ik werk sind 01/2018 via interim met weekcontracten bij het zelfde bedrijf.nu ben ik 22/8/2018 ziek geworden en begrijp dat dat onder gewaarborgd loon valt.nu 27/08/2018 ben ik nog niet genezen maar heb wel een ondertekend contract gekregen via adminbox op 26/08/2018 en heb ik ook ondertekent.nu willen dat ik naar de ziekenkas ga met mijn vertrouwelijke.maar ik heb een getekend contract en mijn huisarts heeft mij een verlenging gegeven.

Nu mijn vraag
Moet interim mij gewoon betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2018 19:52

Neen je kan geen contract teken die geldig is tijdens je ziekte !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Revila
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 aug 2018 11:49

Ze hebben mij een contract gegeven en die is ondertekent,nu willen ze die annuleren.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 aug 2018 15:09

Ze hebben mij een contract gegeven en die is ondertekent,nu willen ze die annuleren

.
Natuurlijk omdat ze dachten dat je kwam werken, je zal naar de ziekenkas moeten stappen voor een uitkering.
Had je één dag gewerkt met dit contract dan was dit anders geweest.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 30 aug 2018 08:08

interimkantoren betalen zelden gewaarborgd loon, daar zijn ze te vindingrijk voor

oa- bij einde contract stop zowieszo al het gewaarborgd loon
geen 30 dagen in dienst - geen gewaarborgd loon

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 aug 2018 10:11

Neen je kan geen contract teken die geldig is tijdens je ziekte !
bewijs maar eens, ben benieuwd waar je die wetgeving vandaan gaat halen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 aug 2018 10:21

Je kan ook het andere niet bewijzen, dat je contract geldig is als je een week ziek bent, en de vrijdag een nieuw contract teken geldig voor de maandag te beginnen, en dat je weet dat je toch die week nog ziek bent !

Men zal je in de interim je zie komen denk ik, je zegt ik zal maandag genezen zijn, je tekent, maar je week dat je toch nog ziek gaat zijn, zelfs straf rechterlijk kan je daar iets achter zoeken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 aug 2018 10:25


oa- bij einde contract stop zowieszo al het gewaarborgd loon
er is wel nog recht op een aanvullende vergoeding erna
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 aug 2018 10:39

1)Je kan ook het andere niet bewijzen,

2) zelfs straf rechterlijk kan je daar iets achter zoeken !
1) men heeft een ondertekende arbeidsovereenkomst, topic starter kan zich beroepen op art 1134bw 21/3/1804

2) te gek voor woorden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#10 , 30 aug 2018 10:50

De getekende arbeidsovereenkomst is uiteraard geldig. Waar denlowie het haalt dat je tijdens je ziekte geen geldige arbeidsovereenkomst kunt tekenen weet ik ook niet.

De werkgever is verplicht om bij ziekte u een gewaarborgd loon te voorzien als aan alle andere voorwaarden hiervoor is voldaan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 30 aug 2018 11:13

De getekende arbeidsovereenkomst is uiteraard geldig. Waar denlowie het haalt dat je tijdens je ziekte geen geldige arbeidsovereenkomst kunt tekenen weet ik ook niet.

De werkgever is verplicht om bij ziekte u een gewaarborgd loon te voorzien als aan alle andere voorwaarden hiervoor is voldaan.
Toch simpel, je werkt met week contracten, je bent ziek en je zegt OK ik ga maandag komen werken en je tekent terug een week contrac tijdens je ziekte terwijl je zeer goed weet dat je een verlenging van een week heeft gekregen van de huisarts !
Hoe zou dit contract geldig kunnen zijn ?

Ik als werkgever sta toch wel als eerste bij de arbeidsrechtbank als dit zou tellen !

Als je weet heeft dat je ziek bent en gaat zijn, kan je toch je onmogelijk verbinden enkel voor die periode , (weekcontracten), voor na je ziekte dit kan natuurlijk .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#12 , 30 aug 2018 11:20

Dag Denlowie,

Ik versta uw standpunt volledig hierin. Maar hoe kan u bewijzen dat er geen nieuwe ziekte na tekenen van het contract is voorgekomen?

Als er een arbeidscontract werd overeengekomen dan moeten alle wettelijke modaliteiten hierin gerespecteerd worden. Er wordt nog altijd voorzien dat de werknemer recht heeft op een gewaarborgd loon.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#13 , 31 aug 2018 11:14



Ik versta uw standpunt volledig hierin.
dat standpunt mag je voor 300% verstaan, laat zijn wetteksten maar eens komen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 31 aug 2018 11:39

mee wetteksten bewijs je ook niet alles laat dit maar eens voor de arbeidsrechtbank komen, het is niet omdat er geen wettekst bestaat dat men je niet kan veroordelen, dit gebeurt elke dag in de rechtbank, alle beiden de partijen hebben hun versie en elk heeft zijn gelijk maar de rechter kiest meestal voor 1 partij.

Een beetje gezond verstand komt ook voor in de rechtspraak, proberen een werkgever een weekloon uit te doen betalen als je weet bij het tekenen van je contract dat je toch ziek bent, dit is zelfs fraude !

Maar in de ogen van sommige vakbondsmensen mag dit !!

Dit probleem hier zou ik nooit op een horeca platform durven schrijven ik word onmiddellijk geblokkeerd en gewist, ben voor veel minder ooit ervan gevlogen, enkel om te schrijven dat men hun werknemers voldoende moesten betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#15 , 31 aug 2018 14:00

proberen een werkgever een weekloon uit te doen betalen als je weet bij het tekenen van je contract dat je toch ziek bent, dit is zelfs fraude !
kan je nu eindelijk iets bewijzen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”