Overlapping van contracten

Pero
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overlapping van contracten

#1 , 22 aug 2018 22:49

Beste,

De situatie is als volgt:

Ik heb mijn ontslag brief laten tekenen met de wettelijke 6 weken opzegtermijn (3j werken).
Mondeling hadden we afgesproken dat ik 5 weken mocht uitdoen, aangezien de laatste week collectief verlof is.

Ik had nog recht op 18 verlof dagen van de 20collectieve verlof dagen.
Nu heb ik mijn tewerkstellings & vakantie attest ontvangen waarop staat dat de tewerkstelling pas gestopt zou zijn na 6 weken opzegtermijn.
En heeft deze laatste week ingevuld met 5dagen verlof.

Maar in die laatste week was ik wel al aan het werk bij mijn nieuwe werkgever.
Dus bij mijn oude werkgever was ik zogezegd verlofdagen aan het opnemen terwijl ik bij mijn nieuwe werkgever al 1 week aan het werk was.

Ik hoop dat mijn oude werkgever de fout gemaakt heeft om de verkeerde einddatum te noteren, en als nog deze wil
aanpassen naar 1 week vroeger. Waardoor ik ook mijn 5 verlofdagen zou terugkrijgen.

Maar ik had ook graag geweten wat de gevolgen kunnen zijn indien mijn oude werkgever dit weigert aan te passen.
Oud als nieuwe werkgever zijn nog niet op de hoogte.

Hopelijk kunnen jullie mij wat ondersteuning geven in verband deze situatie.

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 23 aug 2018 07:50

Er zal uiteindelijk na het verrekenen van het vakantiegeld en dergelijke geen verschil zijn.
Op korte termijn: dit jaar (2018) zul je 5 dagen minder betaald verlof nog kunnen nemen, maar het te verrekenen bedrag zal ook lager zijn.
Op het einde zal dit op hetzelfde neerkomen alsof je dit jaar 5 onbetaalde verlofdagen zou opnemen.

Je vorige werkgever moet die dagen trouwens betalen aan jou (want je hebt ze zogezegd gewerkt, als verlof), en terwijl heb je effectief arbeid verricht, dus voor die 5 dagen zul je een mooie wedde krijgen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”