Einde contract bepaalde duur

Abcde123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Einde contract bepaalde duur

#1 , 15 aug 2018 14:22

Heb een contract van bepaalde duur (1jaar) dat onlangs is afgelopen. Gaat dit automatisch over in een contract van onbepaalde duur? Of moet er gewoon een nieuw contract van onbepaalde duur worden opgesteld? (In het contract van bepaalde duur stond een begin en einddatum.)

Mijn werkgever heeft nog niet gesproken over een nieuw contract, maar verwacht wel dat ik morgen opnieuw ga werken. Welke gevolgen heeft dit dan voor mij?

Kan je na een week ofzo ontslag nemen als je een contract van onbepaalde duur hebt getekend? Heb namelijk uitzicht op een nieuwe job, maar weet pas of ik word aangenomen binnen enkele dagen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2018 14:47

Als je contract den einde is, en je werkgever zegt niks en je gaat werken heb je automatische een contract van onbepaalde duur, dit hoeft niet getekend te worden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Abcde123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2018 15:24

Als je contract den einde is, en je werkgever zegt niks en je gaat werken heb je automatische een contract van onbepaalde duur, dit hoeft niet getekend te worden .
Bedankt voor het antwoord. Ik veronderstel dat het contract van bepaalde duur gewoon wordt meegerekend met mijn anciënniteit, welke dus 1 jaar is?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”