Mijn ontslagbrief niet ontvangen terwijl baas het tegendeel beweert??

Cataleyo
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Mijn ontslagbrief niet ontvangen terwijl baas het tegendeel beweert??

#1 , 15 aug 2018 02:03

Dag,

Afgelopen 18 maanden was ik tewerkgesteld als bediende bij een klein bedrijfje, tot afgelopen maand werk k blijkbaar ontslagen..

Mijn baas beweert dat hij mn ontslagbrief heeft opgestuurd op 13 juni met aangetekende zending maar heb niks ontvangen, daarin zou er staan dat ik een opzegtermijn van 8 weken moet uitdoen vooraleer ik het mag afbollen maar kwist helemaal van niks!

Heb pas op de laatste werkdag van die zogenaamd opzegtermijn een email gekregen van een personeelverantwoordelijke met een kopie van mn c4!

Is dit wel allemaal wettelijk? Wist helemaal niet dat ik in een opzegtermijn was?
Wat moet ik doen?

Ben echt radeloos!!!

Help

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2018 07:50

Bewijs vragen van die aangetekende zending, meer kan je niet doen.

Als je baas wel degelijk deze heeft verstuurt, en u heeft ze niet afgehaald op het postkantoor dan telt dit wel als ontvangen!!

Dus het bewijs vragen van de aangetekende zending.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2018 09:09

de werkgever moet niet enkel kunnen bewijzen dat deze correct verstuurd is, hij moet de teruggekeerde aangetekende kennisgave ongeopend bewaren. anders is dit waardeloos als bewijsmateriaal.

laat dit best over aan uw vakbond, zodat u zelf geen begin van bewijs levert
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”