Ontslag geven tijdens ziekte

Leila LN
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven tijdens ziekte

#1 , 14 aug 2018 13:50

Beste

Ik werk voor bijna 12 jaar voor een lokale overheidsinstelling en zie het helemaal niet meer zitten.
Ik ben onlangs van dienst verandert en wordt niet geaccepteerd door mijn nieuwe collega's.
Het lijkt meer en meer op pesterijen! Ofwel roepen ze tegen me ofwel negeren ze me.

Ik heb een gesprek met mijn leidinggevende na een goed maand nieuw te zijn gehad.
En eigenlijk zegt ze dat dit geen pesterijen zijn en dat dit de organisatiecultuur is en dat ik dan maar eens terug moet roepen.
Zij heeft blijkbaar al op voorhand een gesprek met hen gehad waar er wordt gezegd dat ik geen goedendag zegt, of tegen hen zeg dat ik niets meer zaan hen wil vragen.
Dikke leugens!!!!
In ieder geval ik ben uitgeput, slaapt niet meer huil veel kan me niet meer concentreren, en heb dit ook aan mijn leidinggevende meegegeven.

Ik denk dat ik thuis zal blijven en wil eigenlijk nietmeer terugkomen!!!
Dus kan ik tijdens mijn ziekte mijn ontslag geven?
Hoelang duurt die ontslagperiode (12 jaar)?
Kan ik heel die periode in ziekenkas blijven en dan mijn opzegtermijn dan niet meer hoeven te doen?.
Wat daarna?
Kan ik daarmee naar de arbeidsrechtbank omwille thuis door pesterijen en burn-out werk?
Kan ik dan gaan stempelen?
Ik ben een alleenstaande moeder kan ik dan één of ander inkomen verkrijgen?
Heb ik dan nog recht op mijn vakantiegeld en eindejaarspremie?

MVG
lEILA

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2018 14:27

Als je zelf u ontslag geeft kan je NIET gaan stempelen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 28 sep 2018 21:16

Bent u ook via vertrouwenspersoon of via arbeidsgeneesheer geweest?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”