Ontslag geven tijdens verlof werkgever

FTT
Topic Starter
Berichten: 7

Ontslag geven tijdens verlof werkgever

#1 , 07 aug 2018 09:22

Ik zou mijn ontslag willen geven, maar de zaakvoerder is momenteel voor lange tijd in verlof. Ik zou willen vermijden dat mijn opzegperiode pas na zijn terugkeer ingaat.

Wat zijn mijn opties? Er zijn ook andere vennoten, kunnen die ook mijn ontslag aanvaarden? Beetje gevoelig om daarover te informeren bij hen natuurlijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2018 09:25

Is er officieel maar één zaakvoerder, hoogst waarschijnlijk zal er wel ook een andere aandeelhouder officieel zaakvoerder zijn,
Dit kan je controleren op het KBO
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 07 aug 2018 10:40

Kweenie.

Moet je nu je ontslag geven aan de vennootschap (=werkgever), of aan een zaakvoerder (vertegenwoordigt de vennootschap-werkgever)?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 aug 2018 10:50

kennisgave aangetekend opsturen aan de firma waar je werkt, zie artikel 37 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978 aangetekend schrijven heeft uitwerking de derde werkdag na verzending, onverschillig of deze wel of niet in ontvangst wordt genomen.
komt het aangetekend schrijven terug dien jij deze ongeopend te bewaren

vermeld in de kennisgave het begin en de duur van de opzeggingstermijn
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 07 aug 2018 12:06

Dus vakantie van de zaakvoerder doet inderdaad niets ter zake.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 aug 2018 12:25

Dus vakantie van de zaakvoerder doet inderdaad niets ter zake.
Bij een vennootschap zeker niet, daar je bij de bvba xxxxxxx werkt en niet bij de zaakvoerder, bij een één man zaak ligt dit toch wel anders, maar zoals de reden schreef doet eigenlijk niks ter zake, het is u schuld niet dat de baas op reis is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”