Wat telt bij vast werken tijdens verbreking?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Wat telt bij vast werken tijdens verbreking?

#1 , 23 jul 2018 16:07

Verbreking loopt tot eind oktober.

Ben wel vast terug in dienst sinds 16/6.
Stel dat ik zelf mijn ontslag geef.
Kans zit erin omdat de job niet is wat ze mij verteld hadden.

Kan ik dan na oktober nog stempelen als ik niks heb gevonden adhv de verbreking bij mijn vorige werkgever?

Daar heb ik wel een dading ondertekend om af te zien van rechtszaak wegens onterecht ontslag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 23 jul 2018 21:30

Nee, je hebt immers ondertussen terug gewerkt en daarna zelf ontslag gegeven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2018 08:04

Ik wil dit er wel aan toevoegen dat je wel minstens 3 a 4 weken zal moeten gewerkt hebben bij een andere werkgever.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#4 , 24 jul 2018 10:05

Dus ik kies ervoor om de staatskas nog wat te spijzen door te gaan werken in een periode die ik al betaald ben en extra belasting te betalen.

En als ik dan toch zelf opstap krijg ik geen stempelgeld na oktober? Enkele maanden werken kan toch geen voorrang krijgen op een opzeg van 6 maanden?

Terwijl ik ook ontslagen ben buiten mijn wil om?

Dus dan had ik eigenlijk beter gewoon thuis blijven zitten gedurende 6 maanden, nadien gaan stempelen en op de kap van de bevolking leven...

De logica is ver zoek hoor!!!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jul 2018 10:24

Dus ik kies ervoor om de staatskas nog wat te spijzen door te gaan werken in een periode die ik al betaald ben en extra belasting te betalen.

En als ik dan toch zelf opstap krijg ik geen stempelgeld na oktober? Enkele maanden werken kan toch geen voorrang krijgen op een opzeg van 6 maanden?

Terwijl ik ook ontslagen ben buiten mijn wil om?

Dus dan had ik eigenlijk beter gewoon thuis blijven zitten gedurende 6 maanden, nadien gaan stempelen en op de kap van de bevolking leven...

De logica is ver zoek hoor!!

!
Als je ontslagen bent buiten je wil om dan zal je toch een goede C4 krijgen en kan je sowieso in oktober stempelen.

Een verbreking in u geval is net het zelfde als ontslag.

Heb je u C4 al gekregen ?

Zo ja dan zal je in september naar de vakbond moeten gaan om je aanvraag voor het stempelen in orde te maken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jul 2018 10:27

Ik wil dit er wel aan toevoegen dat je wel minstens 3 a 4 weken zal moeten gewerkt hebben bij een andere werkgever.
art 51, 25/11/1991 is ondertussen gewijzigd

...........wordt de werknemer niet beschouwd als werkloos afhankelijk van zijn wil indien hij het bewijs levert dat hij onmiddellijk na het einde van zijn arbeidsovereenkomst het werk heeft hervat als loontrekkende bij een nieuwe werkgever of als zelfstandige voor rekening van een opdrachtgever gedurende een ononderbroken periode van minstens twee maanden, gerekend van datum tot datum.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 jul 2018 10:31

Als maar regeltjes veranderen, een kat vind haar jongen niet terug in de werkloosheid.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 jul 2018 10:33

op een opzeg van 6 maanden?
er is geen opzeg van 6 maanden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#9 , 24 jul 2018 15:43

Stel dat mijn nieuwe werkgever mij ontslaat om welke reden dan ook, dan mag ik niet gaan stempelen want mijn verbreking van mijn vorige job loopt nog tot oktober.
Zo heb ik het toch uitgelegd gekregen, ik heb 6 maanden loon uitbetaald gekregen dus gedurende die 6 maanden mag ik niet stempelen.

Maar als ik dan na een korte periode zou besluiten om zelf mijn ontslag te geven bij een nieuwe werkgever, dan mag ik na oktober ook niet gaan stempelen?
Dus het feit dat ik bijna 6 jaar bij een werkgever heb gewerkt die mij heeft ontslaan omdat ik zwanger ben geworden, telt minder zwaar door dan het feit dat ik ergens 2 maanden heb gewerkt om maar niet thuis tussen 4 muren te zitten en zot te worden?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”