correcte ontslagprocedure

arco993
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

correcte ontslagprocedure

#1 , 03 jul 2018 18:05

Hallo allemaal,

Mijn vriendin is vorige week ontslagen, en tijdens dit gesprek is haar gezegd, je moet deze week nog tot zaterdag komen en dan volgende week krijg je onbetaald verlof, dit is iets wat ik al niet vind kunnen, dat je werkgever zo eventjes beslist om je onbetaald verlof in te zetten.
Nu hebben we vorige week vrijdag zoals het hoort een aangetekende brief ontvangen met de bevestiging en de melding dat de opzegtermijn maandag 02/07/2018 start. wel stond er een fout in de datum dat het "ontslag gesprek" plaatsvond. hier stond een datum dat ze nog niet eens in dienst was bij deze winkel.

Mijn vriendin is met deze brief naar de vakbond gegaan, en heeft hier de opdracht gekregen om een aangetekend schrijven te sturen naar het hoofdkantoor en naar de tewerkstellingsplaats zelf met melding dat ze geen onbetaald verlof mogen inzetten in haar opzegtermijn, en dat omdat ze er toch wel erg van aangedaan is ziek thuis zit. En dat de opzeg termijn zo snel mogelijk dient uitbetaald te worden. Ook moesten we vermelden dat het niet professioneel is om een ontslagbrief met fouten te sturen naar werknemers. Zo gezegd zo gedaan, maandag de brief op de post gedaan.
Nu krijgen we vandaag (03/07/2018) een email, dat de brief ontvangen was, en dat in de ontslagbrief inderdaad een typfout gekropen is. Maar dat er wel correct meegedeeld is, wat de opzeg termijn is, en dat volgens de regels de opzegtermijn verlengt wordt met de periode van ziekte. (ook in deze brief staan 2 schrijffouten)

Nu is mijn vraag, kan dit zomaar, fouten in een ontslagbrief zetten, tegen je werknemer zeggen we zetten in u opzegtermijn onbetaald verlof in. wat kunnen we nu best doen, mijn vriendin wil nu eigenlijk liever geen opzeg doen, aangezien er van de ene dag op de andere gezegd word van ja hier stopt het. en vanaf maandag moet je nietmeer komen, dan zetten we wel verlof in. ook zijn we vanaf vrijdag een week op vakantie, vakantie die al ingepland was op haar werk ook. kan dit behouden worden tijdens haar opzegtermijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2018 20:53

Sinds wanneer is een taalfout(en) een reden om een ontslag brief te betwisten ?

Waarom geef je niet meer inlichtingen?

Sinds wanneer is je vriendin in dienst zeer belangrijk !

Waarom moet u dit werk doen en waarom doet dit je vakbond niet? , voor wat betaal je u lidgeld ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

demonen
Berichten: 247

#3 , 04 jul 2018 22:31

Sinds wanneer is een taalfout(en) een reden om een ontslag brief te betwisten ?

Waarom geef je niet meer inlichtingen?

Sinds wanneer is je vriendin in dienst zeer belangrijk !

Waarom moet u dit werk doen en waarom doet dit je vakbond niet? , voor wat betaal je u lidgeld ?

U bent juridisch niet actief, maakt verschrikkelijke taalfouten en onleesbare zinconstructies, U bent grof, vooringenomen en een allesweter.
U maakt dit forum kapot.
Mijn vraag : waarom heeft men u nog geen definitieve ban opgelegd, pseudo advokaat?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 04 jul 2018 22:48


U bent juridisch niet actief, maakt verschrikkelijke taalfouten en onleesbare zinconstructies, U bent grof, vooringenomen en een allesweter.
U maakt dit forum kapot.
Mijn vraag : waarom heeft men u nog geen definitieve ban opgelegd, pseudo advokaat?
U daarentegen maakt minder taalfouten...

Maar of dat u het recht geeft om een ander lid te gaan verwijten dat hij/zij "grof, vooringenomen en allesweter" of "pseudo advokaat" is...

Ik vind het er ver over.

Is dit dan te beschouwen als uw uiteraard positieve bijdrage aan het forum ?

Tope
Berichten: 916

#5 , 04 jul 2018 23:12

Off topic: Ik volg het Juridisch Forum al jaren, maar beleefdheid en respect voor elkaar is hier tegenwoordig soms ver te zoeken. Vroeger ging het er hier wel anders aan toe. Shame on you!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jul 2018 07:50


U bent juridisch niet actief, maakt verschrikkelijke taalfouten en onleesbare zinconstructies, U bent grof, vooringenomen en een allesweter.
U maakt dit forum kapot.
Mijn vraag : waarom heeft men u nog geen definitieve ban opgelegd, pseudo advokaat?

Neem eens een koude douche en een glas koud water om je mond te spoelen
Wat die warmte kan doen met een mens he
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”