Ontslag als consultant tijdens inter contract fase

Floris374
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Ontslag als consultant tijdens inter contract fase

#1 , 02 jul 2018 18:33

Beste,
Ik heb het voorbije 1,5 jaar gewerkt als consultant op 1 project. Dat project liep eind mei af en momenteel is mijn werkgever - bij wie ik een cast contract heb voor onbepaalde duur - dus op zoek naar een nieuw project voor mij.
Aangezien het projectwerk niets voor mij is, ben ik zelf op zoek gegaan naar een nieuwe vaste functie.
Die heb ik 99% zeker gevonden maar ze zouden mij graag snel op de nieuwe plaats hebben om nog een overdracht te kunnen doen.
Als ik het goed heb, moet ik een opzegtermijn van 5 weken uitdoen. Echter: ik moet nu telkens naar Brussel om daar op een bureau hoofdzakelijk te zitten wachten - vrolijk wordt je er niet van - op een nieuw project.
Hoe gaan zij reageren als ik mijn contract opzeg? Is het geen win-win als ik meteen weg kan? Kan dat? In onderling overleg ...
Zij moeten me niet meer uitbetalen en zoeken naar een nieuw project en ik moet mijn tijd niet meer verdoen...

Alvast bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2018 19:49

Onderling overeen komen en als vrienden uit elkaar gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Floris374
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2018 09:46

Bedankt voor de info!

Ik heb mijn werkgever meegedeeld dat ik ander werk gevonden heb. Ongeveer 5 minuten later stond ik weer buiten met een ondertekend velletje papier 'beeindiging van de arbeidsovereenkomst', vrij om de volgende dag al in de nieuwe functie van start te gaan.
Dat was wel héél eenvoudig ... té eenvoudig?
* Moet ik alsnog een aangetekend schrijven verzenden? Lijkt mij van niet ...
* Ik veronderstel dat mijn C4 wordt nagestuurd?

Mijn werkgever was overigens wel zéér kort maar wel correct. Begrijpelijk ...

Alvast bedankt!

Reclame

Floris374
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2018 09:58

Bijkomende vraag:
Aangezien ik enkel tijd zat vol te maken (in afwachting van een nieuw project) was mijn opzeg uitdoen natuurlijk volstrekt onnuttig ...
Vandaar dat het contract meteen werd stopgezet - zonder dat ik er zelfs maar over gesproken heb.
--> Is mijn werkgever dan verplicht me die periode (5 weken) nog wel uit te betalen?
--> of kan ik nog me aan een schadevergoeding (aan hen dus) verwachten?

Bedankt!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 jul 2018 11:01

Is en C4 niet enkel bij ontslag, door de werkgever, en niet bij eigen ontslagname?

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 05 jul 2018 11:36

C4 is bij elke beëindiging van een arbeidsovereenkomst, maar zal je in principe niet nodig hebben bij volgende werkgever. Vakantieattesten daarentegen wel.

Ik vermoed dat op dat papier staat dat jullie de arbeidsovereenkomst in onderling overleg onmiddellijk hebben stopgezet? Dan is geen van beide partijen de andere nog iets verschuldigd: geen verbrekingsvergoeding en geen opzegtermijn.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”