Verbreking, nieuw werk en stempelen?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Verbreking, nieuw werk en stempelen?

#1 , 02 jul 2018 11:54

Hallo,

Ik kreeg begin april mijn ontslagbrief aangetekend en 2 weken later heb ik een dading ondertekend waarin ik afzie van alle vervolging en aanspraak op, enz. enz.
Dus die dag ben ik effectief gestopt met werken.

Ik ben sinds 19/6 terug fulltime aan de slag.
Nu zoek ik antwoord op de volgende vraag.

In principe liep mijn opzegperiode bij mijn vorige werkgever tot ergens eind oktober.
Maar ik heb alles in 1 keer uitbetaald gekregen. Vakantie-attest heb ik ontvangen, C4 nog niet.

Nu ben ik aan de slag bij mijn nieuwe werkgever.
Stel dat die, hypothetisch gezien, mij ontslaat voor oktober, met de korte opzegtermijnen kan dat natuurlijk.

Kan ik dan stempelen aan de hand van de tewerkstelling bij mijn huidige werkgever? Of gaat de vakbond zeggen dat ik daar geen recht op heb gezien ik in principe gedekt ben tot ergens in oktober door mijn oude werkgever?
Ik heb er natuurlijk zelf voor gekozen om terug te gaan werken, simpelweg omwille van de centen :-), en ja, wel meer belastingen enzo, maar op het einde hou je toch nog veel meer over.

Dat zou ik eigenlijk willen weten, dus als iemand mij het antwoord kan geven :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2018 12:33

Normaal kan je niet stempelen in de periode die gedekt is met verbrekingsvergoeding .

De rva is daar nogal zeer strikt in, bv als je moet stempelen de laatste week van het jaar en je heeft nog verlof dagen staan, krijg je ook geen stempel geld .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”