onderwijs: ontslag na aanvraag vaste benoeming

bezekeboe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onderwijs: ontslag na aanvraag vaste benoeming

#1 , 29 jun 2018 08:09

Ik heb ontslag gekregen van de onderwijsinstelling na aanvraag van vaste benoeming. Kan dit?

Situatie: voltijds aan de slag bij een middelbare school sinds september 2015 in vacante uren. Na bericht van uren in mijn vakgebied (16/20) waarvoor vaste benoeming kon worden aangevraagd, heb ik gekandideerd. Voor 15 juni heb ik een aangetekende aanvraag opgestuurd van het document dat de school had bijgevoegd in bijlage. Ik had geen enkele opmerking in mijn dossier, dus was er geen reden voor afwijzing van mijn vaste benoeming.

Bij het gesprek met de directie kreeg ik een koude douche. Niet alleen kreeg ik geen vaste benoeming, maar werd ik ook nog eens ontslagen. Reden: ik had het formulier voor aanvraag van TADD niet opgestuurd. Dat zat niet in de bijlage die de school had gestuurd en ik dacht dan ook dat dit automatisch in orde zou gebracht worden bij de aanvraag van benoeming.

De directie kan geen grond van ontslag geven. Wel de gevleugelde woorden: "Ik moest wachten tot 15 juni om te zien of je het TADD-formulier alsnog zou opsturen voordat ik je kon ontslaan." De dochter van de onderdirectrice zal vanaf volgend schooljaar 'mijn' uren overnemen. Ze heeft een zwangerschapsvervanging gedaan op de school en wil in de school blijven. Aangezien ik de enige leerkracht zonder vaste benoeming was, moet ik dus nu vertrekken. Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Deborah T
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jun 2018 17:54

Als je nog geen tadd was, dan had je waarschijnlijk een tijdelijk contract van 1 schooljaar. Dit is nu afgelopen. Ik vrees dat dit inderdaad kan.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”