zelf ontslag gegeven

megalucje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

zelf ontslag gegeven

#1 , 29 jun 2018 07:55

hallo
ik heb op 26 mei mijn ontslagbrief opgestuurd aangetekend met de post en in mijn ontslag brief heb ik vermeld dat mijn ontslag ingaat op 28 mei en dat voor een periode van 2 weken +7weken
nu heb ik vernomen dat mijn aangetekende zending maar toegekomen is bij mijn werkgever op 29 mei
is mijn ontslag dan nietig of niet ??
of moest mijn werkgever dit mij hebben gemeld binnen een wettelijke termijn ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jun 2018 09:17

Als je even op google had gekeken voordat je je brief verzonden had, had je correct gehandeld. Er zijn duizenden artikels over...

Een aangetekende brief wordt na de 3e werkdag als ontvangen beschouwd EN een opzeg kan enkel ingaan op een maandag dus als je de brief op 26 mei hebt verstuurd, start je opzegperiode pas maandag 4 juni.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2018 09:51

Om een geldig ontslag te hebben moet je u aangetekende brief ten laatste op woensdag versturen, tenzij er een feestdag tussen zit, dan moet je die al op Dinsdag versturen, want een feestdag is geen werkdag .

Je ontslag blijft geldig maar zal een week later een aanvang nemen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”